logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۹۸۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبر داد:

حل مشکل آب شرب روستاهای محروم زنجان

حل-مشکل-آب-شرب-روستاهای-محروم-زنجان
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به عملیات تامین آب شرب روستاهای هدف در مناطق محروم گفت: در این راستا حل مشکل آب روستای قاشقاتپه در دستور کار قرار گرفت.

جلال غورقانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در خصوص طرح آب‌رسانی به روستای قاشقاتپه بخش قره‌پشتلوی شهرستان زنجان اظهار کرد: اهالی این روستا بیش از ۱۰ سال است که با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه طرح آب‌رسانی به این روستا با شعار حرکت در مسیر تحقق عدالت و پیشرفت در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی در حال اجرا است ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای مرحله اول طرح حدود ۴ میلیارد ریال بوده که با اجرای خط انتقال در زمین سنگلاخی و عبور از جاده بین روستایی، زمین‌های ناهموار دارای شیب تند و لوله‌گذاری آب شرب از طریق ایستگاه سرچاهی به مخزن انتقال خواهد یافت.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با تاکید براینکه مرحله دوم طرح، نیز ایجاد دیوار حفاظتی برای قنات احداث شده و ایستگاه سرچاهی خواهد بود خاطرنشان کرد: این مرحله نیز در صورت تامین اعتبار توسط شرکت آب فاضلاب استان زنجان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت مرحله اول این طرح حدود ۹۰ درصد است ادامه داد: با اجرای این طرح آب به مخزن منتقل خواهد شد و آب شرب اهالی این روستا تامین می‌شود.

غورقانلو با اشاره به اینکه تعداد جمعیت بهره‌بردار از طرح حدود ۴۰ خانوار و ۱۳۰ نفر خواهد بیان بیان کرد: جمعیت روستا سیال بوده و در فصل بهار و تابستان افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد و مصرف آب نیز روند صعودی دارد.

وی با بیان اینکه روستای قاشقاتپه از جمله روستاهای محروم استان زنجان است ابراز کرد: راه ارتباطی این روستا هم‌اکنون درحال بهسازی و آسفالت‌ریزی است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با تاکید براینکه طرح آب‌رسانی به این روستا با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان و همکاری اهالی روستا اجرا می‌شود ادامه داد: علاوه براین طرح حدود ۱۵ طرح محرومیت‌زدایی دیگر در فصل تابستان در دهستان قره پشتلوی پایین شهرستان زنجان از قبیل بهسازی و مرمت مدارس، احداث آبشخور دام در مراتع و ییلاقات، بهسازی و مرمت مساجد، تعمیر و مرمت خانه‌های عالم، اجرای طرح‌های آب‌رسانی دیگر روستاها و غیره در حال اجرا است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر