logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۹۷۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه شهرستان ابهر:

پیاده‌روی اربعین ریشه داعش را خشکاند

پیاده‌روی-اربعین-ریشه-داعش-را-خشکاند
مدیر حوزه علمیه شهرستان ابهر گفت: آمریکا با به وجود آوردن داعش سعی داشت اسلام واقعی را در عراق از بین ببرد اما مسلمانان با حضور پرشور در پیاده‌روی اربعین ریشه داعش را خشکاندند.

حلیمه موثق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اظهار داشت: از نظر اسلام اجتماع آثار فراوانی دارد، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: «الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ». یکی از آثار پیاده‌روی همین صرف اجتماع است که مایه رحمت بود و خداوند با چشم رحمت به جامعه نگاه می‌کند، جلب رحمت پروردگار متعال کم موهبتی نیست.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به آثار دیگر اربعین افزود: همه شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین به سوی یک هدفی حرکت می‌کنند و به یک آرمانی می‌اندیشند و آن امام حسین علیه‌السلام و محبت آن حضرت و نهایت امر به‌دست آوردن رضایت حضرت باری تعالی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان ابهر با بیان اینکه حب‌الحسین‌ یجمعنا شعاری به جاست، تأکید کرد: به تعبیر مولای متقیان حضرت امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام که امام را به ریسمان تسبیح تشبیه کرده که از دانه‌های تسبیح عبور کرده و همه را کنار هم با آراستگی لازم قرار داده است.

وی افزود: اگر امام و رهبر نباشد انسان‌ها جدا از هم می‌افتند، امام حسین علیه‌السلام انسان‌ها را از کوچک و بزرگ، مرد و زن، روستایی و شهری با آرایش خاص در یک مسیر قرار می‌دهد که یکی از جلوه‌های زیبا و آثار به یاد ماندنی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است.

موثق با بیان اینکه چهره زیبای خدمت‌گزاری بی‌منت و عاشقانه به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام از آثار دیگر اربعین است‌، ادامه داد: شاید فرد در موارد دیگر دوست نداشته باشد خودش را کوچک کرده و کارهایی را برای دیگران انجام بدهد ولی خادم امام حسین علیه‌السلام از هر رده و مسئولیتی باشند با کمال افتخار به زائران خدمت می‌کند، از واکس زدن کفش گرفته تا خدمات بهداشتی.

وی با بیان اینکه نصرت دین از آثار دیگر پیاده‌روی اربعین است، تصریح کرد: پر واضح است هر کسی دین خدا را یاری کند، خداوند او را یاری می‌کند و گام‌هایش استوار و ثابت می‌گرداند.

مدیر حوزه علمیه ابهر خاطر‌نشان کرد: بنیان‌گذاران داعش، حامیان شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی با هدف مبارزه با اسلام حقیقی ناب محمدی (ص) و توسط انگلیس فرقه‌ساز و آمریکای مستکبر طراحی شده است.

وی با تأکید براینکه امروز دنیا شناخته که شیعه حقیقی همان است که در پیاده‌روی اربعین هر کجا می‌رسد در آنجا نمازش را اقامه می‌کند، بیان کرد: نماز خواندن اوج بندگی خدای متعال است و انسان را در نهایت درجه توحید قرار می‌دهد.

موثق در ادامه بیان داشت: داعش اساساً دست‌ساز آمریکایی‌ها بوده و نظام سلطه سهمی از اسلام ندارند، زیرا هیچ کجای دین نیامده که بندگان خدا رو ترور کنید ولی مسلمانان با حضور خود در این پیاده‌روی بزرگ اربعین ریشه داعش را خشکاندند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر