logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۹۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی استان زنجان مطرح کرد:

اجرای طرح لوله‌گذاری مزارع روستای پری

اجرای-طرح-لوله‌گذاری-مزارع-روستای-پری
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی استان زنجان با بیان اینکه طرح لوله‌گذاری مزارع روستای پری در حال انجام است گفت: این پروژه با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان، نهاد بنیاد علوی و آورده‌های کشاورزان تأمین هزینه شده است.

محمدرضا اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بر اساس رسالت اجتماعی خود در جهت خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور و حمایت از اشتغال‌ پایدار در شهرستان ماهنشان فعالیت می‌کند‌.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه این طرح که بزرگ‌ترین طرح آبیاری تحت فشار آب سطحی استان زنجان است اذعان کرد: در فاز اول ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لوله‌گذاری شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: قرار است با تکمیل سد معیشتی بالادست در فازهای بعدی برای ۸۰۰ هکتار از مزارع این روستا طرح آبیاری تحت فشار اجرایی شود. 

اشرفی با تاکید بر اینکه در این طرح بیش از ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است ادامه داد: در جهت تکمیل این طرح عظیم مجوزهای لازم جهت احداث استخر معیشتی به حجم بیش از ۱۵۰ هزار متر مکعب اخذ شده که در مرحله انتخاب پیمانکار و شروع پروژه قرار دارد. 

وی بیان کرد: این طرح به صورت ثقلی طراحی شده و قرار است بدون نیاز به پمپاژ، آب‌رسانی به مزارع این روستا انجام شود.

 نماینده عمرانی بنیاد علوی استان در استان زنجان مطرح کرد: مزارع روستای پری قبلاً به صورت سنتی آبیاری می‌شد و هدر‌رفت آب در تابستان تا ۷۰ درصد می‌رسید.

 وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با تکمیل این طرح بهره‌وری و برداشت محصول کشاورزی تا ۴۰۰ درصد افزایش یابد گفت: هدر‌رفت آب در تابستان به کمتر از ۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین با توان‌مندی کشاورزان و رونق‌ اقتصادی از مهاجرت جوانان و اهالی جلوگیری خواهد شد.

 وی با بیان اینکه برآورد ریالی این طرح ۱۷.۵ میلیارد تومان بوده است افزود: ۷ میلیارد تومان توسط جهاد کشاورزی ماهنشان، ۴ میلیارد تومان توسط خودیاری کشاورزان و ۱.۸ میلیارد تومان توسط بنیاد علوی که به صورت بلاعوض و ۳.۳ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بلند مدت در این طرح مشارکت داشته‌اند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر