logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۹۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مطرح کرد:

نبود زیرساخت استفاده از ماشین‌آلات نوین معدنی

نبود-زیرساخت-استفاده-از-ماشین‌آلات-نوین-معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر نبود زیرساخت استفاده از ماشین‌آلات نوین معدنی گفت: امکان واردات وجود دارد اما به دلیل نبود زیر ساخت این ماشین‌آلات قابلیت استفاده ندارند.

نقی خدایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به واردات ماشین‌آلات معدنی اظهار کرد: مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که بیشتر این ماشین‌آلات مستهلک هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه برخی از کشورها ماشین‌آلات معدنی را پنج سال به صورت مداوم و شبانه‌روزی مورد استفاده قرار می‌دهند و بعد از مدتی آن را با حداقل قیمت به سایر کشورها از جمله کشور ما به فروش می‌رسانند ادامه داد: فعالان حوزه معدنی کشورمان نیز به ناچار این ماشین‌آلات را وارد کشور می‌کنند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این ماشین‌آلات اول فرسوده بوده و به همین دلیل مصرف سوخت آن‌ها بالا است و دوم اینکه مستهلک بودن آن‌ها نیز منجر به آلودگی می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه امکان واردات ماشین‌آلات جدید و نو برای کشور ما وجود دارد ادامه داد: خیلی از این ماشین‌آلات‌ با گازوئیل‌های یورو ۶ کار می‌کند که در کشور این زیرساخت وجود ندارد و اگر این ماشین‌آلات را وارد کنیم به دلیل عدم توانایی در تامین سوخت آن‌ها بلااستفاده می‌مانند.

وی با بیان اینکه با وجود این مشکل مجبور به واردات ماشین‌آلات فرسوده هستیم خاطرنشان کرد: همه فعالان معدنی سراسر کشور با این مشکل مواجه هستند. در حال حاضر ماشین‌آلات فرسوده معدنی زیادی در استان زنجان داریم.

خدایی با تاکید براینکه بالا بودن استهلاک ماشین‌آلات معدنی منجر به این می‌شود که ماشین‌آلات به صورت مدام نیاز به تعمیرات داشته باشد ادامه داد: علاوه بر آن بسیاری از قطعات ماشین‌آلات معدنی در داخل کشور وجود ندارد و کمبود قطعات ماشین‌آلات معدنی نیز یکی از معضلاتی است که فعالان این حوزه با آن مواجه هستند که این امر در برخی از معادن منجر به تعطیلی موقتی شده و در روند فعالیت معادن اخلال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موضوع مطرح شدن حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت و تولید ماشین‌آلات بزرگ راهداری و معدنی در استان زنجان گفت: اگر این موضوع اتفاق بیفتد کمک بسیار زیادی به حوزه معدنی و راهداری استان می‌کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با ابراز امیدواری نسبت به تحقق سرمایه‌گذاری در ساخت ماشین‌آلات معدنی در استان زنجان افزود: امیدواریم که این اتفاق بیفتد و سرمایه‌گذاران این حوزه بتوانند ماشین‌آلات با کیفیتی را در کشور ما تولید کرده تا مشکل بزرگی که معدن‌کاران با آن مواجه هستند برطرف شود.

وی خاطر‌نشان کرد: با تحقق این موضوع هزینه واردات ماشین‌آلات صنعتی کاهش یافته و تولید ماشین‌آلات با شناخت و ظرفیت منطقه اتفاق می‌افتد که می‌تواند برای حوزه معدن بسیار تاثیرگذار باشد.

خدایی با اشاره به اینکه استفاده از ماشین‌آلات معدنی به‌روز در روند فعالیت حوزه‌ معدنی بسیار تاثیرگذار است بیان داشت: استفاده از این ماشین‌آلات علاوه بر اینکه آلودگی‌های زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد موجب توسعه حوزه معدنی می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر