logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۹۷۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
ورزشکار کاراته استان زنجان:

زنان احیاگر امر به معروف هستند

زنان-احیاگر-امر-به-معروف-هستند-
ورزشکار کاراته‌کا استان زنجان گفت: بعد از انقلاب اسلامی زنان نقش و جایگاه ویژه‌ای در جامعه امروزی داشته و در حوزه‌های مختلف به‌خصوص امر به معروف و نهی از منکر رشد و تعالی بی‌نظیری داشته‌اند که باید این امر گسترش یابد.

سکینه محرمی‌یگانه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه بهترین روش برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کاستن بدی‌ها و افزایش دادن خوبی‌هاست، گفت: زمانی که آسیب‌های موجود در جامعه را شناسایی کردیم، می‌توانیم از این طریق برای رفع آسیب‌ها عالمانه برخورد کنیم.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: ابلاغ پیام عاشورا به عهده زنان امروزی است که با افکار بزرگ و تأثیرگذار خود می‌توانند ادامه‌دهنده این مسیر زینبی باشند. قرآن کریم نیز امر به معروف را بسیار سفارش کرده است.  

ورزشکار کاراته‌کا استان زنجان با اشاره به هدف اصلی امام حسین (ع) اظهار کرد: هدف ایشان اصلاح امت اسلامی، حرکت در مسیر پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر بود.  

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین یاد‌آور مبارزه امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم است. این حرکت که غالباً به صورت پیاده صورت می‌گیرد، یکی از پرجمعیت‌ترین راهپیمایی‌ها در جهان شمرده می‌شود.  

محرمی‌یگانه با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین به سوی کربلا از بزرگ‌ترین مراسمات عزاداری شیعیان بوده گفت: این عمل نشان دهنده عشق و ارادت زائران به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است که در روز عاشورا در کربلا به شهادت رسیدند.  

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی زنان نقش و جایگاه ویژه‌ای در جامعه امروزی داشته و در حوزه‌های مختلف به خصوص امر به معروف و نهی از منکر رشد و تعالی بی‌نظیری پیدا کرده است، که باید این امر گسترش یابد.  ورزشکار کاراته‌کا استان زنجان با اشاره به اینکه حضرت زینب شجاعانه و با اقتدار در مقابل دشمنان ایستاد و بدون ترس و هراسی از حق خود در برابر آن لشکر عظیم دفاع کرد که این عمل بسیار ستودنی است، گفت: این بانوی شجاع الگوی تمام زنان است.

 وی ادامه داد: بانوان در دوره‌های مختلف تاریخ مانند مردان در عرصه‌های گونان مانند واقعه عاشورا حماسه آفریدند و با رساندن پیام عاشورا در راه شناسایی حق از باطل کوشش کردند.

 محرمی‌یگانه با اشاره به اینکه تاریخ نشان‌دهنده این است که در هر مکان و زمانی زنان یک جامعه آگاهانه از توانایی‌ها و احساسات خود عاقلانه بهره بردند قادر خواهند بود شاهکارهای ماندگار خلق کنند، افزود: امروز زنان فلسطینی چنین شاهکاری را خلق کردند که ستودنی است.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر