logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۹۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه ابهر مطرح کرد:

تاثیر‌پذیری شهامت زنان فلسطینی از فرهنگ عاشورایی

تاثیر‌پذیری-شهامت-زنان-فلسطینی-از-فرهنگ-عاشورایی
مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) ابهر گفت: روحیه شهادت‌طلبی و شجاعت زنان فلسطینی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و زنان فلسطینی در امتداد زنان کربلا هستند.

حجت‌الاسلام حسن زلفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: حریت و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های زنان مکتب حسینی است که به خوبی آن را از مولای خویش اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به یادگار دارند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از نظر حقوق انسانی تفاوتی بین زن و مرد نیست، اظهار کرد: زن حق دخالت در سرنوشت خویش را همچون مرد دارد چراکه تفکیک آزادی و دین در شریعت اسلام ناب محمدی وجود ندارد، مگر آن‌که صحنه‌ای همچون رنسانس به وجود آید که در واقع در آنجا نه دین، دین خـدا و نه آزادی، آن آزادی در مسیر كمال بود.

مدیر حوزه علمیه ابهر با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) افزود: معمار كبير انقلاب به صراحت فرمودند؛ «ما آزادی‌ای که اسلام در آن نباشد نمی‌خواهیم» و زن مسلمان دین را از منظر دین نگاه می‌کند و اگر قرار باشد از منظری دیگر به دین نگاه کند، انواع اسلام‌های غیرواقعی ظهور می‌کند و انحراف و تحریف‌‌ها جامعه اسلامی را فرا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر زنان امت اسلامی بخواهند از نهضت حسینی دفاع کنند و آموزه‌های نهضت را به منصه ظهور برسانند، باید در دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی دقت کنند.

زلفی با تأکید بر اینکه شناخت دشمنانی همچون آمریکا، اسرائیل کار دشواری نیست، خاطرنشان کرد: شناخت دشمن نقاب‌داری که اهداف زهرآلود خود را در لفافه‌ای از الفاظ و تحلیل‌های فریبنده پنهان ساخته است و یا به اسم احیاء حقوق زن شخصیت او را لگدمال می‌کند و یا به اسم هنر و آزادی ارزش‌های اخلاقی را نابود می‌کند، کاری است که باید با دقت صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این دشمن‌شناسی است که بـانوان و زنان متعهد و عاشورایی‌سیرت می‌توانند با روشن‌فکران سیاه‌دل، قدرت‌پرستان خودخواه خودفروختگان غرب‌زده و بدخواهان مبارزه کنند و شجاعت عاشورایی خویش را بر همه اثبات و از اسلام و انقلاب دفاع کنند.

مدیر حوزه علمیه ابهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز انتفاضه فلسطین، شرکت زنان در عملیات استشهادی است، افزود: این عملیات‌ها نشأت گرفته از شور و شعور عاشورایی است و در مقابل ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی با نثار جان خویش مقاومت می‌کنند تا به پیروزی برسند.

وی با تأکید بر اینکه تعداد زیاد این عملیات نشان‌گر گسترش چنین پدیده‌ای در میان فلسطینیان است، ادامه داد: سن همه زنان شرکت‌کننده در این عملیات‌ها زیر ۳۰ سال است. این زنان جوان، به ادعای اسرائیلی‌ها که معتقد بودند نسل جديد فلسطین دیگر تمایلی به ادامه راه پدران خود ندارد خط بطلان کشیدند.

زلفی تأکید کرد: محل سکونت اكثر زنان شهادت‌طلب فلسطينی، مناطق اشغالی ۱۹۶۷ است، این موضوع نشان‌گر آن است که سیاست سرکوب‌گرانه صهیونیست‌ها آنان را راغب به انجام عملیات استشهادی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های عملیات بیشتر در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ واقع است، بیان داشت: این حاکی از توان بالای زنان فلسطینی و انگیزه‌های والای آن‌ها برای انجام عملیات است، به عنوان نمونه، وفا علـى‌ادريس، نورا جمال‌شلهوب از زنان شهیده‌ای هستند کـه در راه دفاع از فلسطین و ناموس و مـردم خود لباس شهادت به تن کردند، این روحيه شهادت‌طلبی، شجاعت و شهامت همه برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر