logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۹۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

تولید و توزیع 12 هزار و 737 تن بذور گواهی شده غلات در استان زنجان/ 18 هزار و 500 تن انواع کود در استان زنجان تامین و توزیع می‌شود

تولید-و-توزیع-12-هزار-و-737-تن-بذور-گواهی-شده-غلات-در-استان-زنجان-18-هزار-و-500-تن-انواع-کود-در-استان-زنجان-تامین-و-توزیع-می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با آغاز سال زراعی جدید، تامین و توزیع انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزان از جمله کود و بذر در استان زنجان آغاز شده است.

حسین عامری در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به لزوم و اهمیت استفاده از بذور گواهی شده در کشت غلات را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: 12 هزار و 316 تن بذر گواهی شده گندم طی سال جاری در استان زنجان از تولید شده است.

وی همچنین با اشاره به تولید 421 تن بذر گواهی شده جو در طول امسال در استان زنجان خاطرنشان کرد: با آغاز کشت غلات طی سال زراعی جدید، همه 12 هزار و 737 تن بذور گواهی شده تولیدی، در بین کشاورزان استان توزیع می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می شود در صورت استفاده از بذور خود مصرفی در کشت غلات، ضمن بوجاری کردن بذور، حتما بذر مصرفی خود را از طریق قارچ‌کش‌ها ضد عفونی کرده و سپس اقدام به کشت کنند.

وی بیان کرد: به کشاورزان در مناطق مختلف استان توصیه می‌شود تهیه بستر مناسب، رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذور در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه های کارنده را در روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.

عامری همجنین افزود: تغذیه گیاهی در ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی بسیار حائز اهمیت است و در این راستا مصرف درست و اصولی انواع کود توسط کشاورزان ضرورت دارد.

وی از تامین و توزیع 18 هزار و 500 تن انواع کود با آغاز سال زراعی جدید در استان زنجان خبر داد و افزود: امسال 10 هزار تن کود فسفاته، 8 هزار تن کود ازته و 500 تن کود پتاسه در بین کشاورزان استان توزیع می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: توزیع انواع کود از اواخر شهریور ماه در استان زنجان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سهمیه کودی تعیین شده برای استان زنجان بر اساس توصیه موسسه خاک و آب کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوده است، تصریح کرد: به منظور حصول عملکرد لازم، کشاورزان حتما توصیه های کودی را مد نظر قرار دهند.

عامری تاکید کرد: در مصرف انواع کود باید نیاز محصول ملاک عمل باشد چرا که مصرف کم یا زیاد آن هر دو عاملی برای افت عملکرد و کیفیت محصول خواهد بود.

//ع

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر