logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۹۷۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر قیدار خبر داد:

افتتاح مهم‌ترین پروژه قیدار در هفته دولت

افتتاح-مهم‌ترین-پروژه-قیدار-در-هفته-دولت
رئیس شورای اسلامی شهر قیدار از افتتاح پروژه رینگ شرقی قیدار خبر داد و گفت: ۷۰ درصد پروژه انجام شده و اکنون در حال آسفالت‌ریزی هستیم که در هفته دولت افتتاح می‌شود و با این اقدام شاهد کاهش ترافیک این شهر خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، گفتگویی با صفرعلی اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قیدار انجام شده که مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید

گزارشی از اقدامات انجام گرفته در شورای شهر قیدار و شهرداری در سال 1400 و 1401 بفرمائید.

برخود وظیفه می‌دانم گزارش اجمالی از اقدامات انجام گرفته در شورای شهر قیدار و شهرداری را به اختصار خدمت همشهریان فهیم و ولایت‌مدار ارائه کنم، در ابتدا در خصوص بودجه شهرداری قیدار به اطلاع عموم مردم می‌رسانم که در سال ۱۴۰۰ بودجه پیش‌بینی شده شورا برای شهرداری قیدار مبلغ ۳۳ میلیارد تومان بود که بودجه تحقق یافته در آخر سال به ۳۵ میلیارد تومان رسید و اما با تدبیر و برنامه‌ریزی که شورای دوره ششم انجام داد در طول یکسال بودجه با جهش3.7 درصد مواجه شد و بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بر اساس افزایش بودجه خدمات شایانی نیز در سطح شهر ارائه شده است که از جمله آن آسفالت‌ریزی ۲۵ هزار تنی در سطح شهر و جدول‌گذاری ۱۵ کیلومتر و پیورزنی 8 هزار متر‌مربع بوده است و المان‌هایی در جهت زیبا‌سازی سطح شهر و چراغانی کردن سطح شهر خریداری و نصب شد و کارخانه آسفالت شهرداری راه‌اندازی و اورهال شد.

در سال ۱۴۰۱ خیابان غدیر از ابتدای میدان پژوهش تا جاده گوندره بازگشائی شد و خدمات آب و گاز‌رسانی همه خیابان انجام گرفت و کل مسیر یک دست آسفالت‌ریزی شد و کوچه آذر ۶ و کوچه علامه بازگشائی شد و پارک لاله از نو بازسازی شد.

بودجه و اقدامات سال 1402 را بفرمائید

در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شد و تا پایان سال نیز محقق شد. اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ طبق روال ۲۵ هزار تن از طریق کارخانه آسفالت شهرداری در سطح شهر آسفالت‌ریزی شده استکه در طول ۴۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در سال جاری و سال آینده نیز نهضت آسفالت‌ریزی ادامه دارد و شورای دوره ششم با جدیت تلاش می‌کند تا پایان دوره ششم شورای شهر قیدار هیچ کوچه‌ای خاکی باقی نماند چراکه در این سه سال همه خیابان‌های اصلی شهر آسفالت‌ریزی شده است و حالا نوبت کوچه پس کوچه‌ها است.

و اما در مورد جدول‌گذاری نیز در سال ۱۴۰۲ طبق روال ۱۵ کیلومتر دیگر جدول‌های خیابان‌ها و کوچه‌ها تعویض شده است و 8 هزار متر مربع پیور‌زنی توسط شهرداری انجام گرفته و همچنین در طرحی جدید 8 هزار متر مربع نیز پیور با تسویه بدهی عوارض همشهریان در اختیار شهروندان قرا گرفته و پیورزنی انجام گرفته است و امروز شاهد این هستیم که اکثر خیابان‌های اصلی شهر پیورزنی شده است.

 پروژه پارک کوهستان قیدار به کجا رسید؟

پروژه پارک کوهستان قیدار که از سال قبل شروع شده بود در سال جاری نیز بودجه به آن اختصاص یافت و یک فاز آن تکمیل شد. این پروژه با جدیت در حال پیگیری است و با برنامه‌ریزی انجام گرفته تا دو ماه آینده شاهد افتتاح پارک خواهیم بود که شامل آبشار است و باعث جاذبه گردشگری در شهر قیدار خواهد شد.

پرونده‌های املاکی قیدار چی شد؟

پرونده‌های املاکی قیدار یکی از عمده مشکلات شهرداری بوده که بازگشایی شده است و کوچه محمدیه پنج که حدود ۲۰ سال قبل ساختمان در وسط کوچه واقع شده بود با رایزنی انجام گرفته اعضای شورای شهر خوشبختانه ساختمان برچیده شد و آزاد سازی انجام گرفت و همچنین ملک واقع در معبر ۲۰ متری محمدیه چهار و پنج نیز با اقدامی هماهنگ با اداره اوقاف باز گشایی شد و از سال‌های قبل زمین‌هایی به افراد واگذار شده که برای شهرداری نبوده و امروز علیه شهرداری اقامه دعوی شده و احکام میلیاردی از طریق داگستری صادر شده که شورای دوره ششم تا به امروز فقط حدود ۳۵ میلیارد تومان خسارت گذشتگان را پرداخت کرده است.

ویژگی این دوره شورای شهر قیدار چیست؟

یکی از ویژگی این دوره شورا تعامل در بین اعضای شورا بود و جا دارد از تک تک همکاران تقدیر و تشکر کنم که با وجود اختلاف سلیقه در ۹۰ درصد مصوبات هم‌عقیده و هم‌نظر بوده‌ایم که این رمز موفقیت اعضای شورا است و یکی دیگر از ویژگی‌های این شورا تعامل با همه ادارات و نهادهای دولتی است از جمله فرماندار شهرستان که جا دارد از تاراسی فرماندار ساعی و توانمند که در تمامی برنامه‌هایی که نیاز به پیگیری استانی بوده مشایعت کرده و تا حصول نتیجه پیگیری کرده است و همچنین هماهنگی‌های لازم با ادارات شهرستان را در جهت پیشبرد برنامه‌ها از جمله اداره آب و گاز و برق را به سرانجام رسانده است.

جا دارد از ذوالقدر ریاست اداره اوقاف شهرستان خدابنده تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشیم در جهت همراهی با اعضای شورا و شهرداری برای بازگشائی‌هایی که در سطح شهر اتفاق افتاده است  و در جهت تامین خسارت یک طرف ماجرا بوده و خسارت بازگشایی را تامین کرده است و همچنین در خصوص تعیین تکلیف زمین‌هایی که چندین سال با مشکلاتی مواجه بوده با همکاری اداره اوقاف به سرانجام رسیده و حل و فصل شده است و شهرداری را از جهت تامین خسارت یاری کرده است.

بودجه سال 1403 شهرداری و اقدامات را بیان کنید

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری قیدار با پیش‌بینی ۱۴۰میلیارد تومان بوده است و پروژه‌هایی برای سال جاری در دست اقدام داریم و در خدمت مردم شهر قیدار هستیم و امیدواریم آنچه که شایسته مردم قیدار است در حد توان به سرانجام برسانیم.

مهم‌ترین پروژه امسال شهرداری قیدار چیست؟

برای سال جاری پروژه کنارگذر شرقی از ابتدای میدان سهروردی تا جاده لاچوان تعریف شده است که ۷۰ درصد پروژه انجام شده و اکنون در حال آسفالت‌ریزی هستیم و به یاری خدا در هفته دولت شاهد افتتاح این پروژه عظیم خواهیم بود و افتتاح این پروژه در هدایت ترافیکی شهر بسیار تاثیرگذار بوده و باعث کاهش ترافیک شهر قیدار خواهد شد.

در مورد آسفالت‌ریزی امسال توضیح بفرمائید

برای سال جاری آسفالت‌ریزی ۳۰ هزار تنی پیش‌بینی شده است و یک اقدام موثر دیگری که در کارخانه آسفالت اتفاق افتاده ماسه‌شویی و تولید مصالح آسفالت است که از قبل از شرکت‌های دیگر خریداری می‌شد و با پیگیری اعضای شورا به سرانجام رسیده است و ماسه‌شویی کارخانه به کمک شهردار و عزیزی مسئول کارخانه آسفالت و ابراهیم خرم و کرمی اپراتور ماسه‌شویی که واقعا در به سرانجام رساندن ماسه‌شویی و تولید انبوه نقش بسزایی داشتند و زحمات زیادی را متحمل شده‌اند، ویژه تقدیر و تشکر می‌کنیم زیرا که سالانه با تولید مصالح حداقل ۸ میلیارد تومان مساعدت کرده‌اند و از قبل این مبلغ جهت خرید پرداخت می‌شد.

در مورد جدول‌گذاری امسال توضیح بفرمائید

همچنین جدول‌گذاری در خیابان‌ها وکوچه‌ها مثل سال قبل با تعریف برنامه‌ها تا ۱۵ کیلومتر ادامه دارد و پیور‌زنی نیز 8 هزار مترمربع درحال انجام است و 8 هزار مترمربع نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که پیورزنی انجام گیرد.

پروژه دیگر شهرداری چیست؟

پروژه بعدی شهرداری قیدار پس از اتمام کنار‌گذر‌ شرقی ورودی جاده ابهر است که در برنامه سال جاری پیش‌بینی شده است و اقدام خواهد شد.

در مورد تامین ماشین‌آلات توضیح بفرمائید

در خصوص تامین ماشین‌آلات نیز تا به امروز یک‌ دستگاه کامیون ۱۰ چرخ بنز از طریق سازمان شهرداری‌ها رایگان دریافت شده است و همچنین برای خرید یک دستگاه گریدر نیز اقدام شده و تا ماه آینده تحویل خواهد شد.

در مورد بازگشائی معابر توضیح دهید

دو مورد بازگشائی نیز خیلی مهم بوده و در دستور کار اعضای شورا و شهرداری قیدار قرار دارد و با کمک فرماندار شهرستان در حال اجرا است یکی بازگشائی مسکن مهر از داخل محوطه بیمارستان امیرالمومنین قیدار که درحال رایزنی جهت بازگشایی هستیم و به زودی شاهد بازگشایی خواهیم بود و مورد بعدی نیز بازگشایی خیابان شهریار قیدار است که دوباره درحال رایزنی و به توافق رسیدن با مالک ساختمان هستیم که با مشارکت اداره اوقاف درحال انجام است.

و اما سخن پایانی؟

در پایان از همه کارکنان و کارمندان و کارگران زحمت‌کش شهرداری که در آبادانی شهر تلاش و کوشش می‌کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم و برای افشاری شهردار قیدار نیز آرزوی موفقیت داریم که شبانه‌روزی در تلاش هست تا برنامه‌های تدوین شده در بودجه را تحقق بخشد و اعضای شورا نیز با جدیت در پیشرفت پروژه‌ها شهردار را یاری می‌کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر