logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۹۷۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خرم‌دره خبر داد:

اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای خرم‌دره

اتمام-ساماندهی-گلزارهای-شهدای-خرم‌دره
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خرم‌دره از اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای خرم‌دره خبر داد و گفت: این شهرستان هشت گلزار شهدا در روستاها و سه گلزار شهدای شهری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نبض سحر، رضا کلانتری گفت: فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کم‌‌تر از شهادت نیست، ساماندهی گلزارهای شهدا و زیباسازی آن یکی از راه‌های موثر در ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و زنده‌ نگه‌داشتن یاد و نام شهدا است.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه افزود: شهدا با خود گذشتگی؛ امنیت، اقتدار و سربلندی برای کشور به ارمغان آوردند و امروز وظیفه هر کسی است که از این دستاوردها حفاظت کند و قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشد.

رئیس اداره بنیاد شهیدخرم‌دره بیان کرد: در همین راستا بنیاد شهید و امورایثارگران برابر منویات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) و رضایت‌مندی خانواده‌های معظم شهدا و به منظور بهره‌گیری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل‌های آینده مطابق آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون جامع ایثارگران نسبت به ساخت و ساماندهی تمامی گلزارهای مطهر شهدا در شهرستان خرم‌دره اقدام شده است.

وی ادامه داد: شهرستان خرم‌دره هشت گلزار شهدا در روستاها و سه گلزار شهدای شهری دارد که همگی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ساماندهی و برابر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گلزاهای شهدا شهری به شهرداری و گلزارهای شهدا روستاها به بخشداری و دهیاران جهت رسیدگی و نگهداری تحویل داده شده است.

کلانتری  در خصوص ساماندهی مزارهای شهدای شهرستان بیان کرد: با توجه به قانونی که بنیاد شهید داشته تکمیل کلیه مزارهای شهدا و ساماندهی مزارهای شهدای شهرستان به عهده بنیاد شهید بوده پس از ساماندهی تحویل شهرداری شهر خرم‌دره شده‌ است.

وی اذعان کرد: در جهت رسیدگی و نگهداری با عنایت به آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در خصوص نگهداری رسیدگی، حراست، حفظ. نظافت و مرمت کلیه گلزارها در شهرها به عهده شهرداری و در روستاها به عهده دهیاران است و در صورت کوتاهی و یا عدم رسیدگی دستگاه‌های مشمول موارد در مراجع قضائی مورد رسیدگی است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر