logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۹۷۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهنشان مطرح کرد:

بازاریابی مهم‌ترین معضل فروش صنایع‌دستی در ماهنشان

بازاریابی-مهم‌ترین-معضل-فروش-صنایع‌دستی-در-ماهنشان
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهنشان گفت: عمده‌ترین مسائلی که صنعت‌گران صنایع‌دستی و کارگاه‌های خانگی این شهرستان با آن مواجه هستند مشکل بازاریابی و بازار فروش برای محصولات تولیدی است.

نجفعلی عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان ماهنشان بیش از ۹۰۰ صنعت‌گر فعال وجود دارند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه سامانه جامعی برای ثبت صنعت‌گران و ساماندهی آمار وجود ندارد بیان کرد: ما آمار و اطلاعات را به صورت دستی ثبت و جمع‌آوری می‌کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهنشان اذعان کرد: عمده‌ترین صنعت‌گران ماهنشان در زمینه‌های چلنگری، سفال‌گری، چرم‌دوزی، معرق‌کاری، منبت‌کاری روی چوب و گلیم‌بافی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد از صنعت‌گران فعال شهرستان ماهنشان را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: آقایان نیز در صنعت‌های سفال‌گری، کاشی‌کاری و انگشترسازی فعالیت می‌کنند.

عزیزی گریزی به فعالیت کارگاه‌های خانگی در ماهنشان زد و خاطرنشان کرد: در این شهرستان تعداد پنج کارگاه خانگی فعال وجود دارد که در خود شهرستان و روستاهای قلعه‌جوق‌سادات، خیرآباد و شیخلر فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه وجود این کارگاه‌های خانگی تاثیرات مثبت زیادی برای مناطق خود دارند مطرح کرد: عمده‌ترین و آشکار‌ترین ویژگی این کارگاه‌ها اشتغال‌زایی برای بانوان خانه‌دار و آموزش بانوان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهنشان اذعان کرد: عمده‌ترین مشکلاتی که صنعت‌گران و کارگاه‌های خانگی این شهرستان با آن مواجه هستند مشکل بازاریابی و بازار فروش برای محصولات تولیدی است.

وی تصریح کرد: اگر مشکل فروش و بازاریابی برطرف شود تولیدات افزایش یافته و در اقتصاد صنعت‌گران و حتی منطقه رونق ایجاد خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر