logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۹۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

حقوق بشر در دنیای غرب مفهومی ندارد

حقوق-بشر-در-دنیای-غرب-مفهومی-ندارد-
کارشناس مسائل سیاسی گفت: در دنیای مدرن غرب که در چهره صهیونیسم ظاهر شده است حقوق بشر و کرامت انسان معنا و مفهومی ندارد.

حجت الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار «موج‌رسا»، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم بخاطر اینکه برخی انسان‌ها ناخودآگاه اسیر هوس قدرت‌های جهانی می‌شدند شخصیت‌های مهم دنیا کنواسیون یا مجمع جهانی تشکیل دادند به نام دفاع از حریت، شخصیت و کرامت انسان که بعداً به نام حقوق بشر تغییر نام پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مفاد این مجمع یا کنوانسیون برگرفته از تعالیم الهی بود، تعالیمی که توسط پیامبران برای بشیریت عرضه شده است، عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله سیدابوالفضل زنجانی که از بزرگان اندیشه، تفکر و معاصر بود، کتابچه‌ای تنظیم کرده‌اند که تمام ماده واحده‌ی حقوق بشر بر اساس روایت و آیات که در قالب قرآن کریم و سنت پیامبر وارد شده است، تطبیق می‌کند و مصداق‌ها را بر اساس آیات و روایات برا اساس همان ماده تنظیم شده ارائه می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این مجمع در زمان‌های گذشته خود فعالیت‌های خوبی را انجام داده بود، افزود: این مجمع در گذر زمان دست‌خوش قدرت‌های سیاسی دنیا شده و در جهان معاصر امروزی اصلاً بهایی به نام حقوق بشر و حقوق انسانی نداریم.

شامی با بیان اینکه در زبان و عملکرد قدرت‌طلبان سیاسی، نظامی و اقتصادی حقوق بشر رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: در جریان استکبار جهانی و اجرای قدرت سیاسی در غزه ارزش و جایگاه انسان دیده نمی‌شود.

وی با شاره به اینکه در تعالیم الهی مخصوصاً در سیره پیامبر اکرم(ص) اعتبارات، ثروت و قدرت به انسان ارزش نمی‌دهد تنها شخص است که به انسانیت ارزش قائل می‌شود، گفت: قرآن کریم با صراحت بیان کرده ما شما را از یک زن و مرد خلق کرده‌ایم و شما را گروه گروه قرار داده‌ایم تا شناخته شوید ( إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا) نژاد، صنف، دین، مذهب، مسلمان، غیر‌مسلمان، یهودی و مسیحی و غیره اعتباریات است و برای شناخته شدن شخص است ( إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَاللَّهِ أَتقاكُم).

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هر چیزی‌که باعث شود وحدت، توحید و نگرش‌های الهی از بین برود، تضییع حقوق انسان است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی امروزه تعالیمی است که قوم یهود و صهیونیسم برای خود درست کرده و اعلام می‌کنند که تمامی انسان‌ها در مقابل یهود و صهیونیسم باید تسلیم شوند و یهود نژاد برتر است که این اقدام با تعالیم حضرت عیسی(ص) و حضرت موسی(ص) تطابقی ندارد.

شامی با اشاره به اینکه اولین حقوق بشر را خداوند در قالب تعالیم انبیاء الهی برای انسان نازل کرد که در این راستا انسان‌های متمرد، متجاوز، شیطان‌صفت و پست کسانی هستند که به حقوق انسان ارزش قائل نیستند که امروزه هزاران نفر را به کام مرگ سوق داده‌اند، افزود: در دنیای مدرن امروز و وحشی غرب حقوق بشر و کرامت انسانی رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در غزه نزدیک به هزاران نفر از جمعیت مردم فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل جان خود را ز دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: در دنیای مدرن غرب که در چهره صهیونیسم ظاهر شده است حقوق بشر و کرامت انسان معنا و مفهومی ندارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر