logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۹۷۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور زنجان:

کشورهای غربی به فکر حقوق بشر نیستند

کشورهای-غربی-به-فکر-حقوق-بشر-نیستند
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور زنجان گفت: کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا به فکر حقوق بشر و احیای آن در سرزمين‌های اشغالی فلسطین نیستند و هیچ کار مفیدی برای مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیستی انجام نمی‌دهند.

کریم ترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه انسان‌ها چندین قرن است که ارزش‌های بنیادین شامل حقوق بشر، حق زندگی، حرمت حیات، آزادی بیان را به وجود آورده‌اند و این موضوع مورد قبول بشریت است اظهار کرد: رژیم صهیونیستی حین ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه به شکلی کاملاً روشن مورد حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفته‌اند و این نشان دهنده آن است که این رژیم به ارزش‌های بنیادینی که ما از آن صحبت می‌کنیم پایبند نبوده و به آن‌ها اعتباری نیست.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه واضح است کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا به فکر حقوق بشر و حرمت حیات نیستند چراکه اگر ذره‌ای به آن اهمیت و ارزش‌ قائل بودند کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع در غزه و فلسطین متوقف می‌شد ادامه داد: اگر ارزشی قائل بودند حامیان رژیم صهیونیست و خود این رژیم غاصب محکوم می‌شد.

عضو هیأت علمی رشته حقوق دانشگاه پیام‌نور زنجان عنوان کرد: آن‌ها عملاً به رژیم صهیونیستی به منظور ارتکاب نسل‌کشی با دادن اسلحه، بمب‌ و راکت‌ برای کشتن فلسطینی‌ها کمک می‌رسانند و به دروغ دم ار حقوق بشر می‌زنند و حقوق بشری که خود آن را قبول‌ ندارند.

ترابی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مطالبه آتش‌بس در غزه بی‌اعتناست به دلیل حملات بی‌رحمانه و مداوم خود از در تاریخ ۱۵ مهر ماه 1402 تاکنون به باریکه غزه به بهانه مقابله با حماس و به شهادت رساندن نزدیک به ۳۹ هزار فلسطینی با موج محکومیت‌های بین‌المللی گسترده مواجه شده است. 

وی تأکیدکرد: این جمله از ماهاتیر محمد درباره جنگ غزه نیز جالب است که گفت جنگ غزه نشان داد غرب هیچ اهمیتی به ارزش‌ها و حقوق بشر نمی‌دهد. 

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور زنجان ابراز کرد: میزان کمک‌های بشردوستانه به غزه بسیار کم شده و قحطی و گرسنگی به وجود آمده است.

ترابی گفت: گرسنگی دادن به مردم، جنایت جنگی است که رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم منفور و کودک‌کش مرتکب آن شده است و از آن واهمه‌ای ندارند.

وی اضافه کرد: حتی باید در نظر داشت و فراموش نکرد ترور شهید اسماعیل هنیه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است که رژیم صهیونیستی آن را انجام داد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر