logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۹۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان مطرح کرد:

پارک زنجان در پایین‌ترین سطح بودجه کشوری

پارک-زنجان-در-پایین‌ترین-سطح-بودجه-کشوری-
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان همچنان پایین‌ترین بودجه کشوری را داشته و بودجه اختصاصی برای امسال ۱۷ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ عباس‌علی زمانی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه وضعیت اکوسیستم فناوری و نوآوری استان زنجان در چه شرایطی قرار دارد، گفت: در جای خوبی قرار گرفته‌ایم و از میانگین خیلی بالاتر هستیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۶۰ شرکت دانش‌بنیان‌ عضو پارک‌ها و مراکز رشد اکوسیستم علم و فناوری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه هر کدام از این شرکت‌ها چندین اکوسیستم را در خود جای داده‌اند اظهار داشت: جایگاه استان زنجان از نظر تعداد کل شرکت‌های دانش بنیان بعد از کرمان، مازندران، خوزستان، قم، قزوین، مرکزی، یزد، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، اصفهان و تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: عملکرد استان زنجان در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۹ و در ۱۴۰۲ رتبه ۱۲ کشوری را دارد که امیدواریم آینده درخشانی داشته باشیم.

زمانی عنوان کرد: زمین نیم هکتاری که امروز از آن بازدید شد حداکثر بعد از ۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید که ۲۸ واحد از این زمین ساخته خواهد شد.

زمانی با اشاره به اتصال پارک علم و فناوری به پارک گلستان ابراز کرد: وجود پارک علم و فناوری در کنار گلستان، آن را نیز رونق می‌دهد.

وی با اشاره به زمین ۱۵ هکتاری تصریح کرد: این زمین تحت عنوان مجتمع استقرار واحد‌های فناور و دانش بنیان در جای خوبی قرار دارد. ضعف بزرگی که داریم این است که باید از جاده و اتوبان گذر کرد تا پارک علم و فناوری را نشان دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان همچنان پایین‌ترین بودجه کشوری را داشته و بودجه اختصاصی برای امسال ۱۷ میلیارد تومان است.

زمانی با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد، افزود: ۲۱ شرکت در دانشگاه علوم پایه، پنج شرکت در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان و چهار شرکت در پارک سلامت مستقر هستند.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان شامل سه رده نوپا، نوآور و فناور هستند که در این راستا در استان زنجان ۷۸ درصد شرکت‌ها نوپا و ۱۶ درصد نوآور و ۶ درصد ‌فناور هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر