logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۹۶۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

90 خانه جوان در کشور فعالیت می‌کنند

90-خانه-جوان-در-کشور-فعالیت-می‌کنند
سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: هم‌اکنون در کشور 90 خانه جوان در ابعاد مختلف فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان؛ روح‌اله رمضانی در کارگاه خط مشی‌گذاری و ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه حوزه جوانان بیش از سایر بخش‌های نیازمند توجه و پیگیری است، گفت: بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد، روسای شهرستانی با حوزه رسالت حوزه جوانان، امکانات و شرایط آن چندان آشنایی ندارند.   

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌های متفاوتی در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، اضافه کرد: به طور مثال در حوزه اشتغال بحث تسهیلات اشتغال تبصره 18 که در بودجه به تبصره 2 تغییر یافت، منابع قابل توجهی را شامل می‌شود.  

سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دبیرخانه اعتبارات اشتغال در معاونت جوانان است، ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی حوزه جوانان بیشتر معرفی می‌کنند، اعتبارات تسهیلات به این سمت سوق داده می‌شود.  

وی با بیان اینکه می‌توان برای طرح‌های اشتغال از تبصره دو نیز می‌توان از این تسهیلات استفاده کرد، گفت: بسیاری از جوانان قابلیت‌های زیادی دارند که می‌توان از این اعتبارات برای آنان استفاده کرد.  

سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:  علاوه بر آن تسهیلات قرض‌الحسنه وجود دارد که از این طریق هم می‌توان به راه‌اندازی بنگاه‌های زود بازده اقدام کرد.  

وی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه‌های منعقده این کار با دو بانک خصوصی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: علاوه بر آن کمک‌های بلاعوض نیز به مراکز مشاوره داده می‌شود که متقاضیان در شهرستان‌های استان نیز می‌توانند در این حوزه وارد شوند.  

رمضانی با اشاره به اینکه وصال شیرین یکی از اقدامات مهم است افزود: در کنار این اتفاقات با طرحی به نام «وصال شیرین» به دنبال ارزان کردن ازدواج هستیم که این طرح در هفته ازدواج که ۱۹ تا ۲۵ خرداد بود رونمایی شد.  

وی با بیان اینکه به لحاظ بودجه‌ای 10 درصد گردش مالی حوزه ورزش در وزارت ورزش و جوانان رخ می‌دهد و مابقی به بخش‌های دیگر تعلق دارد، گفت: اعتبارات خوبی در حوزه جوانان اختصاص یافته اما ایده قابل توجهی که مشکل را حل کند، وجود ندارد.  

سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: اواخر سال گذشته اعتبارات ویژه‌ای به استان زنجان داده شد که با آن می‌توان مشکل هر شهرستانی را که احصا شده برطرف کرد.  

وی با اشاره به اینکه اعتبارات فصل پنج نیز در دو مرحله  به هیأت‌های ورزشی و سمن‌ها تزریق می‌شود، افزود: این کار طبق فرآیند لازم انجام می‌گیرد و در این میان استان زنجان در حوزه جوانان بسیار غنی است و از فرصت‌های کنونی استفاده کند.

رمضانی با بیان اینکه بیش‌ترین اعتبارات نیز به حوزه ازدواج و اشتغال اختصاص دارد، گفت: محل هزینه کرد سمن‌های مجوزدار هستنند.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر