logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۹۶۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

پیاده‌روی اربعین نمایش یکپارچگی ملت اسلام است

پیاده‌روی-اربعین-نمایش-یکپارچگی-ملت-اسلام-است
پیاده‌روی اربعین نمایش از وحدت و یکپارچگی ملت اسلام است که هر کدام مبلغان اسلام هستند و این اقدام یک حرکت مردمی و جهانی است که از سراسر جهان مسلمانان و غیرمسلمانان در آن حضور به هم می‌رسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ پیاده‌روی اربعین یک مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط محبان ابا عبدالله‌الحسین به صورت پیاده در مسیرهای مشخص به منظور زیارت افراد مختلف از گوشه گوشه جهان حضور به هم می‌رسانند تا نسبت به سیدالشهدا و اصحاب باوفای امام عرض ارادت و ادب داشته باشند.

بیشتر بخوانید

چند سالی است پیاده‌روی اربعین به یک نماد جهانی و حرکت ماندگار توسط مسلمانان و غیرمسلمانان تبدیل شده است و هدف از این پیاده‌روی عظیم حفظ وحدت، یکپارچگی امت اسلام است و نباید فراموش کرد بسیاری از رسانه‌های وابسته به دشمنان اسلام این حرکت به صورت عظیم تا روز اربعین که همان چهلمين روز از شهادت امام حسین (ع) است را دنبال می‌کنند و سعی دارند با تبلیغات منفی این حرکت جهانی که به عشق سیدالشهدا (ع) و ۷۲ تن یار باوفای ایشان خروش و جوشش پیدا کرده است را کم‌رنگ جلوه دهند ولی به لطف ابا عبدالله‌الحسین هرگز موفق نخواهند شد.

زیرا قیام امام حسین (ع) یک قیامی معمولی نبود تا در دل تاریخ کم‌رنگ و محو شود قیام ایشان حق بود و برای حقانیت این مهم راهی دشت کربلا شد و بارها با سخنرانی خواستند دل‌های خفته را بیدار سازند و دل‌های که آماده پذیرفتن حقانیت بودند مانند حر به سپاه امام پیوستند و الباقی ماندند و بعداً افسوس خوردند که چرا در مقابل امام خود ایستادند و سر خم نکردند.

واقعه عاشورا خود پیام‌آور حقانیت امام حسین (ع) است و این بر هیچ کس پوشیده نیست و حضرت زینب کبری (س) برای تکمیل شدن مسیر اسلام امام حسین (ع) را یاری کردند زیرا می‌دانستند این مسیر تکرار نشدنی است، زینب کبری (س) رفت تا اسلام زنده بماند و سالیان سال نام حسین (ع) یاران باوفای ایشان بر سر زبان‌ها باشد و بودن در مکتب امام برای شیعیان افتخاری بسی ناتمام شود.

پیاده‌روی در اربعین حس و حال عجیب دارد هر چقدر که به بارگاه امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نزدیک‌تر می‌شوی گویی صدابی درونت است که با اشتیاق تو را به سمت خود می‌خواند.

افرادی که برای پیاده‌روی اربعین حضور به هم می‌رسانند اتحاد و وحدت خود را به دشمنان نشان می‌دهند و می‌گويند همه مردم جهان زیر پرچم امام حسین (ع) است و افرادی که زیر پرچم امام باشند در امان هستند و خداوند بر آن‌ها توفیق می‌دهد تا در این حرکت جهانی شرکت کنند و این مراسم یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی که خود پیمایش و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌است و اربعین امام حسین (ع) نماد عشق و دلدادگی با ابا عبدالله است که تمامی ندارد و این لطف امام حسین (ع) به شیعیان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر