logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۹۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست بنیاد ایران‌‌شناسی استان زنجان:

بنیاد ایران‌شناسی ظرفیت غنی زنجان را احیا می‌کند

بنیاد-ایران‌شناسی-ظرفیت-غنی-زنجان-را-احیا-می‌کند
سرپرست بنیاد ایران‌‌‌شناسی استان زنجان گفت: فعالیت و آغاز به کار این بنیاد ظرفیت غنی زنجان را در بخش‌های تاریخ، فرهنگ، هنر و زبان‌شناسی احیا می‌کند.

لیلا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه بنیاد ایران‌‌شناسی حدود دو سال است که در استان زنجان تأسیس شده است، گفت: با راه‌اندازی این بنیاد فعالیت‌هایی در بخش‌های تاریخی، فرهنگی، زبان‌شناسی و معماری که در معرفی استان زنجان دخیل است، توانستیم این شهر را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این بنیاد واقع در خیابان خواجه نصرالدین طوسی، کوچه توفیقی است و تا به حال نیز برای تجهیز کردن آن تلاش می‌شود. امید است برای محققان و پژوهشگران استان زنجان فضایی فراهم شود تا کار‌های تحقیقاتی خود را در زمینه تاریخ‌نگاری محلی انجام دهند.

سرپرست بنیاد ایران‌‌شناسی استان زنجان با اشاره به وجود پتانسیل‌های تحقیق و پژوهش در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی در زنجان اظهار داشت: امید است شرایطی فراهم شود تا بتوان به اهداف بنیاد ایران‌شناسی بر اساس اساسنامه عمل شود.

وی با اشاره به کمیته‌های علمی که تشکیل شده عنوان کرد: در ۶ شهرستان کمیته علمی بنیاد ایران‌شناسی و در زنجان نیز چهار کمیته علمی جغرافیا، تاریخ، معماری و حوزه گردشگری و هنری تأسیس شده است.

محمدی ادامه داد: هدف از تشکیل کمیته‌های علمی فراهم کردن آمادگی لازم برای تاریخ‌‌نگاری بهتر است، برای مثال در سلطانیه نام‌ها و برخی رخدادهای محلی آن را اکثر مردم نمی‌دانند و فقط بومی آن محل اطلاع دارند.

وی با بیان اینکه برای تجهیز کتابخانه بنیاد ایران‌ شناسی ابراز کرد: در شعبه زنجان ۲ هزار جلد کتاب از کتابخانه ملی و بنیاد ایران‌شناسی تهران دریافت شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر