logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۹۶۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر دفتر رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد:

رودخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی پایش می‌شوند

رودخانه‌ها-به-صورت-شبانه‌روزی-پایش-می‌شوند
مدیر دفتر رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه رودخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی پایش می‌شوند گفت: در صورت مشاهده تخلف و برداشت غیرمجاز نسبت به پیگیری قضائی و تشکیل پرونده برای متخلف اقدام می‌کنیم‌.

علیرضا حاج‌میری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در برداشت مصالح رودخانه‌ای از قزل‌اوزن ممنوعیت برداشت وجود ندارد بلکه برداشت با مدیریت و محدودیت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از هر نقطه و مکانی امکان برداشت وجود ندارد افزود: در هنگام برداشت باید توپوگرافی رودخانه نیز در نظر گرفته شود.

مدیر دفتر رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گریزی به نتایج برداشت‌های بدون مدیریت زد و بیان داشت: اگر برداشت‌ها بدون مدیریت و برنامه انجام شود سبب ایجاد چاله‌های عمیق و یا نقطه‌های مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: سطح رسوباتی که در طول سال و در مواقع بارندگی انباشته می‌شود مدیریت می‌شود تا بحث سیل نیز مدیریت شود.

حاج‌میری با بیان اینکه تشخیص و تعیین محدوده‌های برداشت و مدیریت این موضوع با شرکت آب منطقه‌ای است اذعان کرد: اقدامات نظارتی در رودخانه قزل‌اوزن و سایر رودخانه‌هایی که مجوز برداشت مصالح رودخانه‌ای در آن وجود دارد توسط اکیپ‌های گشت و نظارتی پایش می‌شود.

وی ابراز کرد: اکیپ‌های گشت و نظارت شرکت آب منطقه‌ای با همکاری کارشناسان رودخانه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش هستند.

مدیر دفتر رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه ما در مناطق مختلف از ظرفیت مجموعه‌های بسیج، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها استفاده می‌کنیم بیان کرد: هدف از این اقدام این است که در صورت وجود تخلف از آن‌ها مطلع شده و از این اقدام جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های مذکور با ما نهایت همکاری را دارند مطرح کرد: برداشت غیرمجاز از رودخانه‌ها نیز به حداقل خود رسیده است.

حاج‌میری با تاکید بر اینکه عمدتاً شرکت‌های ماسه‌شویی با شرکت آب منطقه‌ای همکاری دارند خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده تخلف و برداشت غیرمجاز نسبت به پیگیری قضائی و تشکیل پرونده برای متخلف اقدام می‌کنیم‌.

مدیر دفتر رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تاکید بر اینکه برداشت‌های غیرمجاز آثار و نتایج متعددی دارد گفت: اگر مدیریتی برای برداشت مصالح وجود نداشته باشد در اقدام اول ظاهر و ساختار اصلی رودخانه را از دست خواهیم داد و رودخانه دارای گودال و یا نقاط مرتفع خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ممکن است برداشت‌های بی‌رویه باعث شود مسیر اصلی رودخانه نیز منحرف شود.

حاج‌میرب با بیان اینکه برداشت‌های غیر‌مجاز تبعات فراوانی دارد عنوان کرد: همشهریان می‌توانند با مشاهده برداشت‌های غیرمجاز را به شرکت آب‌ منطقه‌ای اطلاع دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر