logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۹۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر:

فعالیت معادن برهم‌زننده آرامش حیات‌‌وحش است

فعالیت-معادن-برهم‌زننده-آرامش-حیات‌‌وحش-است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: منطقه حفاظت شده خراسانلو به دلیل فعالیت چندین معدن و انفجارهای صورت گرفته جهت بهره‌برداری ماده معدنی سبب برهم‌خوردن آرامش و از بین رفتن زیستگاه انواع حیات‌وحش می‌شود.

سیدرضا مدنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: منطقه شكار ممنوع خراسانلو در چهار کیلومتری شمال اتوبان قزوین به زنجان قرار دارد و از مکان‌های دیدنی ابهر به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه این منطقه از ۲۵ کیلومتری شمال‌‌‌غربی ابهر شروع می‌شود و تا حدود ۳۰ کیلومتری شرق ابهر امتداد پیدا می‌کند، گفت: خراسانلو با منطقه حفاظت‌‌شده باشکل در مرز استان قزوین هم‌جوار است، این منطقه كوهستانی بوده و با میزان بارندگی بالای ۴۰۰ میلی‌متر در سال است. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع خراسانلو بیش از ۱۷۰ گونه گیاهی و ۳۵ گونه جانوری شناسایی شده است، گفت: پوشش گیاهی منطقه تقریباً خوب، اما تا حدی فقیر است و شامل ۹ تیپ گیاهی است که ۴۴ روستا در این منطقه وجود دارند.

مدنی با اشاره به اینکه این منطقه توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر با سه نیروی اجرایی حفاظت می‌شود، تصریح کرد: از جمله چالش‌های این منطقه که سبب برهم‌خوردن تعادل اکولوژیک منطقه می‌شود، فعالیت‌های معدنی است که به دلیل فعالیت چندین معدن و انفجارهای صورت گرفته جهت بهره‌برداری ماده معدنی سبب برهم‌خوردن آرامش و از بین رفتن زیستگاه انواع حیات‌وحش می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر