logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۹۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی خدابنده خبر داد:

واکسینه کردن ۶۲۰ راس دام در خدابنده

واکسینه-کردن-۶۲۰-راس-دام-در-خدابنده
رئیس اداره دامپزشکی خدابنده گفت: در رزمایش جهاد‌گران فاطمی۴، تعداد ۶۲۰ راس انواع دام سبک و سنگین در روستای نظرقلی علیه بیماری شاربن (سیاه زخم) و هاری توسط اکیپ بصورت رایگان واکسینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق اردوی جهادی در قالب «رزمایش جهاد گران فاطمی۴» در شهرستان خدابنده در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید

اسماعیل منصوری درباره این رزمایش اظهار کرد: این اردوی جهادی دامپزشکی با هماهنگی بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با ارائه رایگان خدمات فنی، تخصصی دامپزشکی به دامداران در حوزه واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین، واکسیناسیون رایگان هاری در روستای نظرقلی شهرستان خدابنده انجام می‌شود.

وی افزود: در این اردو تعداد ۶۲۰ راس انواع دام سبک و سنگین روستای نظرقلی علیه بیماری شاربن (سیاه زخم) و هاری توسط اکیپ بصورت رایگان واکسینه می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی خدابنده ادامه داد: بیش از ۸۳۳ بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان وجود دارد که شاربن و هاری از جمله این بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام است و دامداران با رعایت اصول قرنطینه‌ای، بهداشتی و با واکسیناسیون به موقع دام‌ها از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

وی همچنین عنوان کرد: هر ساله عملیات مبارزه و برنامه پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بصورت جامع علیه بیماری‌های تب مالت، شاربن، هاری، سل و تب کریمه کنگو بصورت رایگان توسط اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده اجرا می‌شود که طی این برنامه دام‌های سبک و سنگین بصورت رایگان علیه این بیماری‌ها واکسیناسیون می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی خدابنده اضافه کرد: از دامداران تقاضا داریم در هنگام مراجعه اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر