logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۹۵۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در راستای توسعه کسب و کار؛

فیبر نوری به ابهر رسید

فیبر-نوری-به-ابهر-رسید
حفاری پروژه فیبر نوری (FTTX) منازل و کسب و کار در ابهر آغاز شد، آسیاتِک در نظر دارد با ۹۰ کیلومتر حفاری در شهر ابهر، ۳۰ هزار و ۹۳۲ خانوار آن را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در عصر ارتباطات فرآیندهای مختلف فن‌آوری اطلاعات همگی به زیرساختی مطمئن و دارای ظرفیت پهنای باند بالا نیاز دارند و با توسعه روش‌های نوین ارتباطی، شهرها نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به شهروندان هستند.

بیشتر بخوانید

از جمله مزایای این فن‌آوری کاهش هزینه تجهیزات نگه‌داری شبکه، پاسخگو به نیازهای آینده، قابلیت اطمینان و امنیت بالا، توانایی انتقال همه سرویس‌ها اعم از دیتا، صوت و تصویر و ویدئو با سرعت بسیار بالا، آموزش از راه دور، ایجاد فرصت‌های تجاری جدید، عدم تأثیرات محیطی و همچنین عدم تداخل الکترومغناطیسی و در مجموع بالا بردن کیفیت زندگی است.

فیبرنوری به عنوان زیرساخت اصلی ارائه این سرویس‌های پایدار باعث می‌شود خدمات بدون وقفه و یکپارچه و پایدار در بهره‌مندی از شیوه‌های نوین ارتباطی در اختیار شهروندان، نهادهای دولتی، بنگاه‌های تجاری و خدماتی و مراکز آموزشی قرار گیرد.

آسیاتِک در نظر دارد با ۹۰ کیلومتر حفاری در شهر ابهر، ۳۰ هزار و ۹۳۲ خانوار آن را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهد.

شهردار

آغاز حفاری پروژه فیبر نوری در ابهر

رضا حیدری، شهردار ابهر ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر و فرمانداری گفت: مجوزهای لازم شهرستانی برای این کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان حافظ منافع عمومی در بحث مصلحت شهری است، افزود: در بحث فاضلاب شهری کار در سطح شهر ابهر در حال انجام است و به خاطر پروژه فیبر نوری فعلاً آسفالت‌ریزی در شهر شروع نشده است تا بستر آن فراهم شود.

شهردار ابهر با تأکید بر آسفالت‌ریزی گسترده در شهر ابهر گفت: در پروژه فاضلاب شهری تأکید بر کار باکیفیت است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که نظافت شهر نیز در اولویت است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) بین شرکت آسیا و شهرداری ابهر بسته شده است، گفت: با انجام این پروژه توسعه دسترسی پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری برای شهروندان و کسب و کارهای این شهرها فراهم می‌شود.

 حیدری با بیان اینکه این پروژه‌ها با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۲۲ میلیارد تومان انجام خواهد شد، گفت: حفاری پروژه فیبر نوری (FTTx) منازل و کسب و کار در ابهر آغاز شده است.

خسارت حفاری‌های پروژه فیبر نوری باید کاهش یابد 

سعید بهاوری رئیس شورای اسلامی شهر ابهر، با بیان اینکه در بحث راه‌اندازی آسیاتِک با موانع و مشکلات زیادی مواجه بودیم، اظهار کرد: با این وجود جهت رفاه حال شهروندان تعهداتی که در داخل شورا بود را پذیرفتیم.

وی با بیان اینکه در سطح ابهر حفاری‌ها زیاد است، تصریح کرد: در بحث آسیاتِک درخواستی که داریم این است که مشخص شود حفاری‌ها بعد از چند روز قرار است ترمیم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با تأکید بر ضرورت دقت در حفاری‌ها، ادامه داد: در حفاری‌هایی که بدین منظور انجام می‌شود باید تمام موارد لحاظ شود تا خسارت‌ها به کمترین حد خود برسد.

وزیر

فرمانداری ابهر پیگیر روند انجام پروژه باشد

اکبر قنبرپور، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کلنگ‌زنی حفاری در شهر ابهر که با هدف اجرای پروژه در این شهر انجام شد، اظهار کرد: آنچه در زمینه پروژه فیبر نوری در وزارت ارتباطات طراحی شده این بود که تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب‌ و کار تحت پوشش قرار گیرند که امروز بر طبق اطلاعاتی که همه مردم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند ۸ میلیون و ۱۲۴ هزار پوشش در کشور ایجاد شده که ۴۱ درصد هدف‌گذاری ما تاکنون محقق شده است.

وی با بیان اینکه آنچه در وزارت ارتباطات دغدغه است بحث اتصال است، ادامه داد: امروز بحث اتصال بر روی بستر فیبر نوری در حدود ۳۶۰ هزار اتصال در پروژه ایران (FTTx) داریم که بر طبق مصوبه‌ای که در قانون برنامه هفتم داریم تا پایان برنامه تمام ۲۰ میلیون پوشش باید به همین تعداد اتصال انجام شود لذا نهضتی است که تا انتهای قانون برنامه یعنی پنج سال آینده با توجه به اینکه اخیراً قانون برنامه ابلاغ شد این پروژه یک پروژه زنده و پویا است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توضیح اینکه ابتدا پوشش تکمیل شده و سپس خانوارها و کسب‌ و کارها یک به یک متصل می‌شوند، گفت: با توجه به مطالب گفته شده پروژه یک پروژه بزرگ است.

قنبرپور با بیان اینکه اتصال به فیبرنوری در استان زنجان نیز آغاز شده و طبیعتاً باید سرعت خود را افزایش دهد، ادامه داد: از فرماندار ابهر درخواست داریم هر هفته برای هماهنگی بهتر جلسه فیبر نوری در این شهرستان برگزار شود تا از سرعت پروژه کاسته نشده و با همان هدف‌گذاری انجام شده به یک نقطه مؤثر برسد.

با تمام این‌ها شهروندان ابهری درخواست دارند تا این پروژه سریع‌تر پیش رود و علاوه بر کنده‌کاری‌هایی که در این راستا ایجاد می‌شود مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹