logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۹۵۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه:

سکوت حقوق بشر در برابر غزه جایز نیست

سکوت-حقوق-بشر-در-برابر-غزه-جایز-نیست
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در جریان حملات متعدد به غزه حقوق بشر سکوت کرده و هیچ بهایی داده نشده و در این جنگ نابرابر انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شوند و بسیاری از کشورها به جای اعتراض به این اوضاع با بی‌اعتنایی از آن عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام عنايت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه سکوت حقوق بشر در برابر جنایات مختلفی که در جای جای جهان روی می‌دهد باعث شرم‌ساری است اظهار کرد: روزانه ده‌ها نفر در غزه به شهادت می‌رسند و مجامع بین‌المللی در برابر این جنایت سکوت کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه اکثر مفاد مندرج در سازمان بین‌الملل حقوق بشر با مفاهیم دینی ما سازگار است افزود: به عبارتی آنچه که در متون دینی ما سازگار است ماحصل همان حقوق بشر است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در جریان حملات متعدد به غزه حقوق بشر سکوت کرده و هیچ بهایی داده نمی‌شود و انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شوند و بسیاری از کشورها به جای اعتراض به این اوضاع با بی‌اعتنایی از آن عبور می‌کنند.

وی بیان کرد: آماری که روز به روز برای شهادت کودکان و زنان بی‌دفاع غزه ارائه می‌شود نشان از عدم وجود جایگاه و سازمانی به نام حقوق‌ بشر است و اقدام اصلی حقوق بشر دفاع از مظلومان و جریمه ظالمان است.

شامی اضافه کرد: تعداد شهدا در غزه اسفناک است یا در جنگ صربستان تعداد بی‌شماری از مسلمانان قتل‌عام شدند و حقوق بشر هیچ اقدامی انجام نداد.

وی خاطر‌نشان کرد: بسیاری از کشورهای طرفدار حقوق بشر این ادعا را دارند که طرفدار انسان‌های بي‌گناه هستند و این در حالی است که آمار تعداد کشته‌شدگان در جنگ‌ها وجود سازمان حقوق بشر را ثابت نمی‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مدعیان دروغین حقوق بشر برای رسیدن به منافع خود، در برابر ظلم سکوت کرده‌اند، افزود: جنایات مختلف در جهان با هیچ کدام از مبانی و مفاهیم دینی نمی‌خواند.

شامی عنوان کرد: امروزه شاهد کشتار انسان‌های بی‌دفاع در جهان هستیم ۳۸ هزار انسان در این سرزمین از بین رفتند و ۷۰ درصد از این جمعیت زنان و کودکان بی‌دفاع هستند که تنها به جرم ماندن در سرزمین مادری به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر