logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۹۵۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان خبر داد:

انجام پروژه آبرسانی به روستای سهند‌سفلی ماهنشان

انجام-پروژه-آبرسانی-به-روستای-سهند‌سفلی-ماهنشان
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی استان زنجان با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستای سهندسفلی در حال انجام است گفت: این پروژه شامل حفر قنات، احداث خط انتقال و منبع آب است.

محمد‌رضا اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: با توجه به چالش‌های کمبود آب که در روستاها وجود دارد بنیاد علوی با همکاری نهاد‌های دیگر و همچنین همکاری مردم در صدد حل این مشکلات برآمده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه روستای سهندسفلی شهرستان ماهنشان یکی از این روستاهایی است که با مشکلات تنش آبی مواجه بود عنوان کرد: مشکلات آب در این روستا به حدی بود که آب مصرفی خانوار‌ها جیره‌بندی شده بود و اهالی فقط یک ساعت از شبانه‌روز به آب دسترسی داشتند.

مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی استان زنجان یادآور شد: بنیاد علوی شهرستان ماهنشان با هدف محرومیت‌زدایی و کاهش مشکلات با مشارکت حداکثری مردم در صدد حل این مشکل مهم و اساسی برآمد.

وی با تاکید بر اینکه در این روستا در جهت حل مشکل کم‌آبی قنات احداث شده و چشمه بهسازی شده، احداث خط انتقال آب و احداث منبع آب انجام خواهد شد گفت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان برای احداث خط انتقال و قنات و بهسازی چشمه و ۸۰۰ میلیون تومان برای احداث منبع آب در نظر گرفته شده است.

اشرفی ابراز کرد: برای طرح انتقال آب دو کیلومتر لوله کار خواهد شد و چشمه مورد نظر لایروبی شده و یک قنات مجزا حفر شد و چشمه و قنات به یک مخزن مجهز شد که آب تولیدی را به بالا دست منتقل می‌کند تا در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم روستای سهند‌سفلی، عامل مهم در موفقیت و به ثمر رسیدن این طرح بودند عنوان کرد: مشارکت مردم روستا بسیار بالا بود که با روحیه جهادی و پافشاری بر حل مشکلات ما را همراهی کردند که برطرف شدن مشکل آب روستا نتیجه آن بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر