logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۹۵۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

ایجاد گمرک نیاز ضروری ابهر

ایجاد-گمرک-نیاز-ضروری-ابهر
ایجاد اداره گمرک در شهرستان ابهر، با توجه به استقرار ۶۰ درصد صنایع استان زنجان ضرورتی است که همت مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با توجه به حجم گسترده واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان ابهر که بنا به اعتراف بسیاری از مسئولان استانی، بیش از ۶۰ درصد صنایع استان زنجان در شهرستان ابهر مستقر است و تولیدات این صنایع نیز، علاوه بر مصارف داخلی در منطقه و کشور  به بسیاری از کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، ترکیه صادر می‌شود که این موارد در جای خود ضرورت استقرار اداره گمرک در این شهرستان را هر چه بیشتر نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید

در نظر داشته باشیم که یکی از مهم‌ترین وظایف گمرک، پشتیبانی و حمایت از تولیدات داخلی است تا صنایع تولیدی با آرامش و با توجه به فضای رقابتی در منطقه و جهان به فعالیت و بهره‌وری خود ادامه دهند.

از آن‌جایی که هر ساعت جلسه مجلس شورای اسلامی از لحاظ هزینه کرد، مبالغ بالایی را برای مملکت هزینه تراشی می‌کند، پس بهتر است که نماینده مجلس شورای اسلامی ابهر در فرصت‌های معدودی که جهت سخنرانی پیش از دستور و یا موارد دیگر پیش می‌آید، بجای کلی‌گویی‌هایی که ماحصلی در برنخواهد داشت، مواردی خاص از جمله استقرار اداره گمرک در ابهر را مدنظر قرار داده و بر عملیاتی شدن این مطالبه، اصرار بورزد.

نماینده ابهر می بایست در نظر داشته باشد که وجود و استقرار اداره گمرک در ابهر علاوه بر انجام نقش‌هایی در منطقه،  باعث کاهش زمان انجام امور گمرکی، افزایش حجم صادرات و رونق کسب و کار نیز شده و در ضمن، درآمد قابل توجهی را نیز برای شهر به دنبال خواهد داشت.

منصور علیمردانی می‌بایست به این موضوع توجه داشته باشد که به دلیل نبود گمرک در منطقه ابهر، صادرکنندگان علاوه بر متحمل شدن هزینه‌های سنگین، پروسه پرپیچ و خمی را نیز برای صادرات محصولات خود طی می‌کنند که با ایجاد دفتر گمرک در ابهر، شاهد حل مشکل اساسی صادرکنندگان خواهیم بود.

 اداره گمرک، مالیات وصولی قابل توجهی دارد و می‌توان این درآمد خوبی را برای منطقه ارمغان بیاورد.

سید قاسم موسوی، روزنامه‌نگار ابهری

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر