logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۹۵۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان خبر داد:

اعلام آمادگی ۳۵ موکب برای خدمات‌رسانی اربعین

اعلام-آمادگی-۳۵-موکب-برای-خدمات‌رسانی-اربعین
رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان از اعلام آمادگی ۳۵ موکب استان زنجان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸ موکب در خارج از مرز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ذبیح‌اله بابایی امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین استان زنجان با اشاره به اعلام آمادگی ۳۵ موکب برای خدمات‌رسانی زائران اربعین اظهار کرد: ۲۸ موکب استان زنجان در سامانه‌ای که برای ثبت موکب‌ها در نظر گرفته شده با طی ۱۷ مرحله نسبت به ثبت نهایی آنها اقدام شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هفت موکب باقیمانده در آینده نزدیک در این سامانه ثبت خواهند شد ادامه داد: کارهای مقدماتی این هفت موکب انجام شده و ثبت نهایی آنها در چند روز آینده اتفاق می‌افتد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه موکبی که در شهر نجف مستقر خواهد شد به عنوان مقر اصلی موکب‌های استان زنجان خواهد بود عنوان کرد: موکب‌های استان زنجان در مسیر نجف به کربلا، شهر سامرا و مرز خسروی مستقر شده و به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی موکب‌های ابهر، خدابنده، خرمدره، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه را به ترتیب چهار، سه، یک، دو، یک و دو موکب عنوان کرد و ادامه داد: ۲۸ موکب استان زنجان در خارج از مرز در داخل کشور عراق برای زائران اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد و هفت موکب باقیمانده نیز در داخل کشور در مسیر تردد زائران نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کنند.

بابایی با بیان اینکه سال گذشته در تامین اقلام مصرفی اعم از برنج، آرد، گوشت قرمز، مرغ و سایر اقلام مصرفی اقدامات خوبی انجام شد که قطعاً امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته نسبت به تامین آن‌ها اقدام خواهد شد خاطر نشان کرد: امسال با توجه به گرمی هوا تاکید ما به همه موکب‌داران این است که هرچه در توان دارند نسبت به ارائه خدمات سرمایشی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰ کامیون نسبت به ارائه خدمات رایگان به زائران اربعین حسینی اقدام کردند و امسال نیز تعداد کامیون‌هایی که قرار است خدمات‌رسانی کنند به حد نصاب رسیدند بیان داشت: درخواستی که در این راستا داریم این است که هزینه‌های گمرکی همانند سال گذشته از این کامیون‌داران اخذ نشود و این کمک بزرگی برای موکب‌داران خواهد بود.

حکمت‌اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی سال گذشته برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی انجام شد اظهار کرد امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته در اربعین ۲ هزار نفر از زائران توسط عوامل درمانی هلال‌احمر زنجان به صورت رایگان ویزیت شدند ابراز کرد: امسال از همه امکانات برای ارائه خدمات به زائران در ایام اربعین استفاده خواهیم کرد و تمامی ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه مشکل استقرار عوامل درمانی هلال‌احمر استان زنجان یکی از مشکلاتی است که سال گذشته با آن مواجه بودیم افزود: انتظار داریم امسال برای حل این مشکل اقدام قابل توجهی انجام شود تا پزشکان و پرستاران و سایر عوامل درمانی هلال‌احمر با مشکل استقرار مکانی مواجه نشود چراکه مشکل محل استقرار کیفیت ارائه خدمات را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در تامین دارویی مشکل خاصی وجود ندارد، عنوان کرد: طبق قانون موکب‌ها مجوز حمل دارو را ندارد بنابراین موکب‌ها می‌توانند داروی مورد نظر خود را به هلال‌احمر گزارش داده و از طریق هلال‌احمر نسبت به انتقال داروها اقدام کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر