logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۹۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پیاده‌روی اربعین مانور سیاسی جهان اسلام است

پیاده‌روی-اربعین-مانور-سیاسی-جهان-اسلام-است
استاندار زنجان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ میلیونی پیاده‌روی اربعین گفت: این همایش نوعی مانور سیاسی جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محسن افشارجی امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ در جلسه ستاد اربعین استان زنجان با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا اظهار کرد: اربعین یک نوع مانور سیاسی جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی نسبت به مراسم پیاده‌روی اربعین  تاکید و تعهد داشتند ادامه داد: این حرکت مانوری است برای مجموعه‌ای که سردار سلیمانی شکل دادند که همه مردم منطقه را شامل می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در جریان پیاده‌روی اربعین نوع دیگری از سبک زندگی را تجربه‌ می‌کنیم که در آن همه هر آنچه در توان دارند در اختیار زائران قرار می‌دهند عنوان کرد: اگر به اجتماع پیاده‌روی اربعین از این زاویه توجه شود در عین حال که یک رسانه است سبک زندگی جدیدی را نیز نشان می‌دهد که آن اخلاص خدمت در راه شهدای کربلا است.

وی با بیان اینکه در اجتماع میلیونی اربعین مسائل اجتماعی و سیاسی خود رو بروز می‌دهد خاطر نشان کرد: کار رسانه‌ای حضرت زینب(س) در این چهل روز کار بسیار بزرگی بود و ما نیز به تاسی و تبعیت از این موضوع به کار رسانه و جبهه مقاومت اهمیت زیادی قائل هستیم.

افشارچی با تاکید براینکه ما باید حواسمان به وجهه و بعد سیاسی این حرکت بزرگ باشد خاطر نشان کرد: حرکت در این مسیر علاوه بر زیارت و عبادت وجهه سیاسی خاصی برای جهان اسلام دارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اطلاع‌رسانی از محل‌های موکب استان زنجان برای مردم گفت: نسبت به اطلاع‌رسانی محل‌های موکب استان زنجان اقدام شود تا مردم از محل‌های استقرار موکب استان مطلع باشند.

استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: نباید نسبت به کارهای فرهنگی غافل شد و توجه به مسائل غزه و کشتار بی‌رحمانه و بی‌گناه مردم فلسطین و مظلومیت این مردم به  ویژه کودکان و زنان توجه شود.

وی با تاکید براینکه در مسائل فرهنگی درس عبرت انقلاب اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی باید توجه ویژه‌ای قرار گرفته و بازخوانی شود خاطرنشان کرد: در این اجتماع پرشور مسائل فرهنگی باید پر‌رنگ‌تر شود. 

افشارچی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در زنجان که هر ساله در مسیر گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود گفت: این مراسم اهمیت ویژه‌ای دارد و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای برگزاری این مراسم انجام شود تا این مراسم با شکوه‌ بیشتری برگزار شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر