logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۹۵۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

زینب (س) زنی به وسعت تاریخ

زینب-(س)-زنی-به-وسعت-تاریخ
اسلام ناب محمدی به واسطه اهل بیت امام حسین (ع) در تاریخ زنده مانده و حضرت زینب (س) زنی به وسعت تاریخ است و برای همیشه جاودان خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ قیام خونین سیدالشهدا و یاران با وفای ایشان در سال ۶۱ هجری، صرفاً یک واقعه و یا حادثه تاریخی نیست که بخواهیم آن را مانند وقایع و حوادث دیگر تاریخی در بستر محدودی از زمان تعریف یا نقل کنیم.

بیشتر بخوانید

قیام عاشورا یک نهضت و یک حرکت تمام عیار جهت تقابل با جریان فاسد منحرف کننده مسیر تعالی جامعه انسانی در همه ابعاد اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی است.

این نهضت و حرکت با قیام حضرت ابا عبدالله (ع) آغاز و در اعصار مختلف تاریخ تا به امروز ادامه‌دار بوده و ادامه خواهد داشت و اگر سخنان امام سوم شیعیان خطاب به محمد حنفیه و دیگر سخنان ایشان در جای جای حرکت خود به کربلا مورد تفکر و اندیشه قرار گیرد و به ریشه‌ها و اندیشه‌های این امام همام توجه شود به علت ساعی و جاری بودن این نهضت بزرگ پی خواهیم برد.

 هدف امام حسین (ع) احیاء برنامه تعالی انسان جهت به کمال رسیدن انسان به عنوان اشرف مخلوقات و اسلام ناب محمدی است که جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه را برای تعالی ارائه داده است.

زمانی که امام حسین (ع) تحقق نهضت عاشورا را گامی مثبت برای پیشرفت اسلام و اهداف ناب محمدی می‌بیند از آن دست نمی‌کشد.

هرگاه جامعه انسانی از هویت اصلی خود تهی و خالی شود و انسان شأن و منزلت و سنگین وزنی خود را از دست بدهد در این صورت فاسدان و مستكبران راحت‌تر به جامعه و ذهن او مسلط می‌شوند.

 همه هستی با فرمان الهی به حق و حقیقت وجود آمده است و امروزه نیز نهضت امام حسین (ع) ادامه دارد و انسانیت حق‌مدار همواره تقابل با باطل را به پیش خواهد برد و این مسیر ادامه‌دار است.

باید در نظر داشت که قیام خونین امام حسین (ع) علاوه بر مسلمانان جهان برای همه ادیان و مذاهب الهی و به همه نوع بشر و قومیت‌ها تعلق دارد و  نویدبخش آزادی برای تمام مردم جهان است و در راستای الهام‌بخشی به انسان‌های آزاده برای ادامه دادن این نهضت سن، جنس، نژاد و ملیت خاصی مطرح نیست بلکه ارادت و عشق به آزادگی و ظلم‌ستیزی است که برای به سر انجام رساندن آن هدف متعالی واقع شده است.

در نهضت حسینی افراد غیر عرب و حتی از ادیان دیگر هستند که بر سر واقعه کربلا ایمان می‌آورند و مسلمان می‌شوند و زن و مرد و پیر و جوان در آن نقش ایفا می‌کنند تا جایی که نقش جدی زنان در این قیام بی‌بدیل است و اوج آن زنده نگه داشتن این نهضت و انتقال پیام آن توسط حضرت زینب کبری (س) است که روز به روز این نقش و فداکاری در جهان پر رنگ می‌شود.

اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دو جریان منفعل در برابر وارثان امروزی کفر و نفاق یزیدی یعنی آمریکا و رژیم صهیونسیتی جنایت‌کار و ظالم و سلطه‌گر هستند و اسلام ناب محمدی که با پرچم‌داری حقیقی نهضت حسینی به تقابل با یزیدیان زمان می‌رود.

امام حسین (ع) سعی داشتند مردم را با انحرافات آشنا و آن‌ها را بیدار کنند که برای رسیدن به این هدف خود و خاندان گرامیشان به شهادت رسیدند و صیانت از اسلام ناب هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بود.

حجت‌الاسلام علی یوسفی/ مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر