logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۹۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

سهروردی مبتکر فلسفه است

سهروردی-مبتکر-فلسفه-است-
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سهروردی فیلسوف مفسر نیست و فیلسوف مصور است او مبتکر در فلسفه بوده و دارای ابتکارات فلسفی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ یحیی جهانگیری در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شیخ اشراق در سالن اجتماعات کتابخانه سهرودی شهر زنجان برگزار شده بود اظهار کرد: سهروردی فقط کلمه و کتاب فلسفی نیافریده و فیلسوف مفسر نیست و فیلسوف مصور است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه فلسفه اختراع کردن راهی بسی دشوار دارد و همچون با سوزن کوه‌کندن است افزود: سهروردی بزرگ‌مردی است که در سرزمین مسلمانان به کفر متهم شد اما در دنیای کفار به مطالعه و پژوهش پرداخت و کشورهای غربی توجه ویژه به ایشان داشتند.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: سهروردی را غربی‌ها برای ما روایت کردند و هیچ جای دنیا شخصی مانند و مثال سهروردی را ندارد. 

در ادامه سحر کاوندی عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه زنجان گفت: سهروردی ویژگی‌های زیادی دارد می‌توان گفت که حکمت اشراق را از نافذ قدسی دریافت کرده و او فلسفه را در یک روز به صورت ناگهانی ایشان القا کرده است.

کاوندی ادامه داد: فلسفه سهروردی یک حکمت تأسیسی است فلسفه‌ای که سهروردی شروع کرد بنیادش با نور و روشنایی همراه بود او برای ۹۰۰ سال پیش نیست و برای الان است.

کاوندی گفت: متفکرانی مثل هانری کربن اعتقاد دارند کار سهروردی بیشتر احیاگری حکمت ایران باستان و حکمت خسروانی است که در نوع خود بی‌نظیر است.

در ادامه رسول بیات رئیس شورای اجرایی بنیاد امید ایرانیان در استان زنجان از پیگیری و تأسیس بنیاد سهروردی در زنجان خبر داد و اظهار کرد: چنین بنیادی، برای استان لازم و ضروری است و نبود آن یک خلأ است و باید پوشش داده شود.

وی گفت: سهروردی یکی از برندهای اصلی در حوزه فکری و اندیشه است و حفظ و حراست از مفاخر استان مهم و اهميت ویژه دارد.

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ]
من صبح تو کتایخونه سهروردی بودم با چند نفر خواستیم عکس یادگاری بگیریم اجازه ندادند واسه جذب فالور میخواستم چرا اینا خودشونو دست بالا میگیرن
فرم ارسال نظر