logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۹۵۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل حفظ آثار استان زنجان خبر داد:

پیشرفت 40 درصدی حسینیه شهدای گاوازنگ زنجان

پیشرفت-40-درصدی-حسینیه-شهدای-گاوازنگ-زنجان
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: در چند سال گذشته با کمک‌های خیران، نذورات مردمی، حمایت‌های شهرداری و شورای شهر ساخت حسینیه مزار شهدای گمنام گاوازنگ 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سیدشمس الدین موسوی امروز در گفتگو با خبرنگار «موج‌رسا»، به ساخت شبستان مزار شهدای گمنام گاوازنگ زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: اجازه ساخت و ساز در اطراف یادمان‌های شهدای گمنام در موارد استثنایی صادر نمی‌شود. 

بیشتر بخوانید

وی گفت: مزار شهدای گمنام گاوازنگ یکی از فعال‌ترین مراکز فرهنگی کشوری است. هر شب نماز مغرب و عشاء با حضور آحاد مختلف مردم در این مرکز اقامه می‌شود و در سایر روزها قرائت زیارت عاشورا و روزهای جمعه دعای آل یاسین انجام می‌پذیرد.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه همه مراسمات مذهبی، ملی و آئینی مخصوصاً در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و جاماندگان اربعین در این مکان اجرا می‌شود، افزود: در مراسم جاماندگان اربعین بیش از 150 هزار نفر از علاقه‌مندان به امام حسین (ع) و شهدا در این پیاده‌روی حضور پیدا می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه به خاطر حضور گسترده مردم در مراسمات مزار شهدای گمنام با مجور تهران و مشورت با هیأت امناء مزار شهدای ساخت حسینیه را کلید زده‌ایم، تصریح کرد: در راستای ساخت حسینیه هیچ‌گونه بودجه دولتی تخصیص داده نشده و تکمیل این پروژه از محل نذورات مردمی انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته با کمک‌های خیران، نذورات مردمی، حمایت‌های شهرداری و شورای شهر ساخت حسینیه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یادآور شد، با توجه به مسائل مالی موجود در تابستان سال 1404 حسینیه تکمیل و قابل بهره‌برداری می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر