logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۹۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان:

رئیس جمهور در کشور تغییر ایجاد کند

رئیس-جمهور-در-کشور-تغییر-ایجاد-کند
رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان گفت: انتظار می‌رود رئیس جمهور با احترام به رای مردم، تغییر اساسی در حوزه‌های مختلف از اشتغال و اقتصاد و ازدواج ایجاد کند.

ابوالفضل شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: طبق قانون اساسی ساعتی بعد از اینکه شهادت رئیس جمهور شهید اعلام شد ۵۰ روز بعد انتخابات ریاست جمهوری و بعد مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران مشخص و برگزار شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این برنامه نیز مطابق قانون انجام شد عنوان کرد: این انتخابات نه یک ساعت زودتر و نه یک روز دیرتر و بدون هیچ‌گونه بی‌نظمی، تنش و خشونت برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان با تاکید بر اینکه برخی کشورها مانند آمریکا بعد از انتخابات از جمله تسخیر ساختمان کنگره آمریکا، عدم پذیرش و احترام به آرای مردم کشور را به هرج مرج و خشونت کشیدند افزود: این در حالی است که یک ساعت بعد اعلام نتایج کاندیداها به همدیگر تبریک و دست دوستی و کمک دراز کردند.

وی ابراز کرد: این اقتدار نظم و اجرای درست قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران است.

شاهمرادی اذعان کرد: روز گذشته آغاز به‌ کار رسمی رئیس جمهور منتخب، با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار و حکم منتخب ملت برای ریاست جمهوری بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مسیر دولت و ملت را مجدد یادآوری کردند گفت: نتیجه جزو سربلندی برای دولت و افتخاری برای ملت خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان خاطرنشان کرد: نکات کلیدی رهبر اشاره به شرح زیر است؛ خدا را شاکر هستیم انتخابات با وجود فضای اندوه ناشی از فقدان رئیس جمهور شهید به بهترین وجه انجام گرفت.

وی ادامه داد: مردم‌سالاری نتیجه قیام مردم در قبال وضع نابسامان گذشته است، شاخص مهم حکومت پهلوی اول دیکتاتوری خشن و فشار به ملت و ذلت و انفعال در مقابل عوامل خارجی بود و محمدرضا پهلوی برای سرنگونی یک دولت ملی متوسل به آمریکا و انگلیس شد.

شاهمرادی با بیان اینکه امروز وظایف دولت در قبال مردم و همچنین وظیفه و مسئولیت مردم مقابل دولت امری دو جانبه است مطرح کرد: طبق اصل۱۱۳ پس‏ از مقام‏ رهبری رئيس‏ جمهور عالی‌ترين‏ مقام‏ رسمی كشور است‏ و مسئولیت‏ اجرای قانون‏ اساسی و رياست‏ قوه‌مجريه‏ را جز در اموری كه‏ مستقيما به‏ رهبری مربوط می‌شود، بر عهده‏ دارد. 

وی اظهار کرد: واضح است که دولت‌ها و نوع شکل‌گیری و روند اعمال حاکمیت آن‌ها تابع فرهنگ، باور‌ها و ارزش‌های حاکم بر آن جامعه است.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان تاکید کرد: حضرت علی (ع) در این باره تأکیدات فراوانی دارند و می‌فرمایند؛ با انبوه مردم همگام باشید، زیرا دست عنایت الهی بر سر انبوه ملت است.

وی با اشاره به اینکه در چنین نظامی رابطه بین دولت و ملت و وظیفه متقابل آن‌ها را باید در سیره و بیانات ائمه‌‌ معصومین (ع) و قانون اساسی جست ‌و جو کرد گفت: در واقع در نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، مبنای تعامل حکومت و مردم را قوانین تعیین می‌کنند.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: قوانین در جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آموزه‌های اسلامی و ملهم از قرآن و سنت است که در تدوین قانون اساسی مبنای عمل قرار گرفته است.

وی مطرح کرد: وظیفه تمام مردم این است به مقام رئیس جمهور احترام بگذاریم، در مقابل دولت‌ها باید ملت‌ها نهایت همکاری و مساعدت را حتی در بخش خصوصی برای حمایت از رئیس جمهور منتخب خود داشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان با تاکید بر اینکه پشتوانه اصلی برنامه‏‌های دولت، حضور مردم و حمایت‏‌های بی‏‌دریغ آنان از دولت‏مردان است گفت: اقتدار هر کشوری، به حمایت آحاد ملت آن کشور وابسته است و تا زمانی که مردم از خدمات دولت خود راضی و خشنود باشند، همواره در صحنه بوده و دولت خود را پشتیبانی خواهند کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: البته همه حکومت‏‌ها موظف به جلب رضایت مردم هستند، حضرت امام خمینی (ره) همواره در سخنان خود، به حضور جدی ملت تأکید داشتند و صاحبان اصلی این کشور و انقلاب را، مردم می‏دانستند.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند؛ «این ملت است که آمد و شما را از این همه گرفتاری‏‌ها بیرون آورد و با رأی خودش، مجلس، رئیس جمهور انتخاب می‌کنند و آن‏ها هم دولت درست کرده‌اند همه چیزهایی که ما داریم، از این مردم است و تا این مردم را دارید، خوف این که بتوانند به شما آسیب برسانند، هیچ نداشته باشید». 

وی گریزی به سوابق و فعالیت‌های رئیس جمهور منتخب زد و گفت: با توجه سوابق ارزشمند قبلی در حوزه کلیدی کشور (مجلس و دولت‌های قبلی) انتظار می‌رود همانند گذشته به این اصل‌ها توجه ویژه داشته باشند که از جمله آنان جلب رضای خداوند متعال، احترام به رای مردم، تغییر اساسی در حوزه‌های مختلف از اشتغال و اقتصاد و ازدواج است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر