logo
امروز : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۹۵۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

یارانه لاستیک به دست مصرف‌کنندگان نمی‌رسد

یارانه-لاستیک-به-دست-مصرف‌کنندگان-نمی‌رسد
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه تک نرخی کردن لاستیک جلوی بازار سیاه می‌گیرد، گفت: یارانه لاستیک به دست مصرف‌کنندگان نهایی نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ سجاد مقدمی در جمع هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به چالش‌های توزیع لاستیک دولتی از طریق سامانه‌های مرتبط اظهار کرد: آزادسازی توزیع و ارائه لاستیک با قیمت واحد در بازار باید اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید

وی درباره مهمترین چالش‌های اصناف استان زنجان را دو نرخی بودن عرضه لاستیک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه ما به لحاظ تامین لاستیک در استان هیچ مشکلی نداریم و تمام واحدهای صنفی لاستیک فروشی مملو از این کالا هستند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان ادامه داد: با این حال متاسفانه توزیع لاستیک دولتی از طریق سامانه‌ها، چالش‌هایی را برای عرضه این کالا در بازار ایجاد کرده است.

وی با تاکید براینکه حدود ۷۰ درصد از لاستیک فروشان، کالاهایی را که برای عرضه به قیمت دولتی در بازار دریافت می‌کنند، با حاشیه سود ۲۰ درصد در بازار آزاد می‌فروشند خاطر نان کرد: این موضوع باعث کمبود عرضه لاستیک با قیمت دولتی و فروش آن با قیمت بالاتر در بازار آزاد شده است.

مقدمی با تاکید براینکه یارانه تخصیص یافته به لاستیک به دست مصرف کننده نهایی نمی‌رسد ابراز کرد: معتقدم با هماهنگی و همراهی سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان می‌توان لاستیک را با یک قیمت واحد توافقی در بازار عرضه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با این روش از ایجاد بازار سیاه در این حوزه جلوگیری شده و دست افراد سودجو از بازار لاستیک کوتاه می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر