logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۹۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده:

شیخ اشراق مغفول مانده است

شیخ-اشراق-مغفول-مانده-است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده گفت: شخصیت والایی چون شیخ اشراق همچنان در میان بخش‌هایی از جامعه علمی بشری ناشناخته بوده و جایگاه وی در این عرصه مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق علی جهانشاهلو با اشاره به ۸ مرداد روز بزرگداشت حکیم شیخ شهاب‌الدین سهروردی به تشریح برنامه‌های فرهنگی این اداره در مورد این شخصیت علمی برجسته کشوری پرداخت و عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده برپایی گرامی‌داشت و بزرگداشت مفاخر را به منظور معرفی در اولویت قرار داده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: جای بسی تاسف است که شخصیت والایی چون شیخ اشراق همچنان در میان بخش‌هایی از جامعه علمی بشری ناشناخته باشد و جایگاه وی در این عرصه مغفول مانده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: این امر اقتضا می‌کند که همه توان خود را برای معرفی اين شخصیت بی‌‎نظیر علمی به کار ببریم و وی را به همگان معرفی کنیم.

جهانشاهلو بیان داشت: هانری کربن فیلسوف، ایران‌شناس و اسلام‌شناس فرانسوی درباره شیخ اشراق گفته است: «حکیم شیخ شهاب‌الدین سهروردی به اندازه ابن‌سینا برای غربی‌ها شناخته شده نیست» و باید گفت که شیخ اشراق برای خود ما و شرقی‌ها هم به اندازه کافی شناخته شده نیست.

وی در ادامه به برنامه‌های این اداره در خصوص بزرگداشت شیخ اشراق اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های اجرائی برگزاری برای این شخصیت علمی نشست ادبی در حوزه مکتب اشراق‌شناسی در زادگاهش سهرورد و تبلیغات محیطی و مجازی و برنامه‌های دیگر است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر