logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۹۵۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار سلطانیه:

میراث‌ فرهنگی سلطانیه در کنار مردم باشد

میراث‌-فرهنگی-سلطانیه-در-کنار-مردم-باشد-
شهردار سلطانیه با اشاره به اینکه میراث فرهنگی باید در کنار مردم باشد و مانعی برای ساخت و ساز نباشد، گفت: در حال حاضر در بیشتر نقاط شهرستان مانعی برای ساخت و ساز وجود ندارد و دست سازندگان باز است.

مصطفی کلانتری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه طرح شهر منطقه ویژه فرهنگی، گردشگری و تاریخی سلطانیه به تصویب رسید، گفت: پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، به شورای عالی شهرسازی ارسال و ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با تصویب طرح ویژه سلطانیه برای دستگاه‌های دخیل در این موضوع الزاماتی در نظر گرفته شده است. بر همین اساس موضوعاتی در تبیین طرح ویژه تدوین شده تا بتوان شاهد بازخورد آن در شهرستان باشیم.

شهردار سلطانیه با اشاره به کمیته راهبری طرح ویژه عنوان کرد: طی چندین جلسه که متشکل از مسکن و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر و اعضای هیأت علمی دانشگاه زنجان تشکیل می‌شود، دستگاه‌های جهاد کشاورزی و نظام مهندسی و همینطور ادارات آب، برق و گاز هم در این کمیته دخیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که قرار است در شهرستان سلطانیه اجرا شود برای این دستگاه‌ها نیز الزام‌آور باشد.

کلانتری با اشاره به اینکه در کمیته راهبری که به ریاست استاندار و جانشین معاون عمرانی استاندار تشکیل می‌شود، تصریح کرد: پس از مصوب شدن طرح‌های اجرایی برای دستگاه‌ها هم لازم‌الاجرا است.

وی افزود: از این پس ساخت و ساز‌هایی که در شهرستان انجام می‌شود با ابلاغ طرح توسط پهنه‌بندی‌هایی که انجام شده با ضوابط و شرایط، پروانه ساخت صادر خواهد شد.

شهردار سلطانیه با اشاره به اینکه میراث فرهنگی باید در کنار مردم باشد و مانعی برای ساخت و ساز نباشد، تصریح کرد: در حال حاضر در بیشتر نقاط شهرستان مانعی برای ساخت و ساز وجود ندارد و دست سازندگان باز است.

وی ابراز کرد: طبق تعاملی که شهرداری با میراث فرهنگی در امور زیر بنایی شهر و استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه و پیشرفت داشت، که نمونه آن سنگفرش کردن خیابان بهشتی بود که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اجرا شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر