logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۹۴۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

عزاداری برای سیدالشهدا ملیت و قومیت نمی‌شناسد

عزاداری-برای-سیدالشهدا-ملیت-و-قومیت-نمی‌شناسد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه منزلت مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر در میان اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی دارای اهمیت زیادی است گفت: عزاداری برای سیدالشهدا ملیت و قومیت نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شأن و شخصیت والای حضرت سیدالشهدا به گونه‌ای است که هر انسان آزاده‌ای به آن علاقه‌مند و دلداده می‌شود و ایشان را به عنوان الگویی برای زندگی در نظر می‌گیرن اظهار کرد: ارادت به مقام شامخ ابا عبدالله در تمام مردم دیندار جهان وجود دارد و هر کس به گونه‌ای در عزاداری سیدالشهدا (ع) مشارکت دارد و به ایشان عشق می‌ورزد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: بارها شنیده‌ایم که نه‌تنها شعیان بلکه اقوام و مذاهب دیگر به روش و اعتقاد خود به سالار شهیدان عرض ارادت دارند و حتی با تمسک به ایشان و اهل بیت گرامی آن حضرت مشکلات زندگی حل و حاجت‌روا هم می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه به سبب حضور چندین ساله در مناطق اهل سنت و ارتباط فرهنگی با اهل سنت آشنایی کاملی با آداب و رسوم آنان درباره محرم و امام حسین علیه السلام دارم ابراز کرد: اهل سنت احترام خاص و ویژه‌ای برای امام حسین علیه السلام قائل هستند.

کرمی ادامه داد: این عشق و علاقه به سالار شهیدان در میان اهل سنت مثال‌زدنی است به گونه‌ای که آنان نام بسیاری از فرزندان خود را حسین انتخاب می‌کنند و در خطبه‌های نماز جمعه به صورت واجب به امام حسین علیه السلام و دیگر ائمه عرض ارادت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مراسم محرم و عزاداری ابا عبدالله‌‌‌الحسین در مناطقی که اهل سنت وجود دارد به گونه‌ای که همانند مناطق شیعه نشین برگزار می‌شود نیست بلکه آن به روش خود به امام حسین و شهدای کربلا ادای احترام می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: اهل سنت در روز عاشورا بنا به اعتقاد راسخ خود به احترام امام حسین علیه السلام روزه می‌گیرند و هر سال تعداد زیادی از مردم اهل سنت برای زیارت امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: اهل سنت خود برای زیارت به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و همراه با شعیان در مراسم با شکوه اربعین مشارکت می‌کنند، حتی مواکب زیادی در مسیر زائران حضرت برپا داشته و به زائران امام حسین (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در مساجد اهل سنت ماموستایان ذکر و نام حضرت سیدالشهدا را جزو برنامه‌های اصلی خود می‌دانند گفت: در هر صورت اهل سنت همواره به حضرت سیدالشهدا عشق می‌ورزند و برای مصیبت آن حضرت محزون وغمگین هستند.

وی با اشاره به اینکه منزلت مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر در میان اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی دارای اهمیت زیادی است ابراز کرد: عزاداری برای سالار شهیدان در میان اهل سنت اهمیت و ارزش والایی دارد و حفظ وحدت میان شیعه و سنی امری مهم است، هرچند افراد سود جو زیادی وجود دارد که در این زمینه سعی در ایجاد شکاف بین شیعه و سنی دارند.

کرمی عنوان کرد: شور و عشق به فرزند فاطمه (س) حد ندارد و هر کس از هر ملیت و قومی در مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت درس دین‌داری و آزادی می‌آموزد و این عشق گسترده است و محدود نیست.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر