logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۹۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

حضرت زینب (س) سرمدرار جهاد تبیین بود

حضرت-زینب-(س)-سرمدرار-جهاد-تبیین-بود
امام جمعه سلطانیه گفت: عزم دشمن در کربلا دفن و از بین بردن غیرت، شرف و انسانیت و ارزش‌های الهی و عنصر مقاومت بود اما حضرت زینب (س) با جهاد تبیین و رسوا کردن یزیدیان همه ارزش‌ها را حفظ کرد و الگوی صبر، بصیرت، عزت و غیرت شد.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگوی بانوان مسلمان است، گفت: این بانوی بزرگ که عظمت وجودیش به همراهی و تبعیت از امام زمان خود، موضع‌گیری به موقع و موقعیت و زمان شناسی اوست، الگویی برای همه خصوصاً بانوان است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: عبادت و بندگی او زبانزد است، امام حسین (ع) می‌فرماید خواهرم مرا در نمازهای شب‌تان فراموش نکن و امام سجاد (ع) می‌فرماید عمه‌ام زینب در شب دهم محرم تا به صبح در محراب عبادتش به نماز ایستاده بود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه حضرت زینب (س) از لحاظ عفاف و حجاب الگو است، عنوان کرد: مادران، همسران و خواهران شهدا به عنوان الگوهای مقاومت، عفیف و پاکدامن تربیت شده‌اند، در خانواده‌های اصیل و پاک که با حفظ کرامت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی از جمله عفاف و حجاب در مجامع علمی به موفقیت‌های کشوری و جهانی دست می‌یابند الگو‌گرفتگان از مکتب حضرت زینب (س) هستند. 

وی خاطرنشان کرد: عزم دشمن در کربلا دفن و از بین بردن غیرت، شرف و انسانیت و ارزش‌های الهی و عنصر مقاومت با به شهادت رساندن امام بود اما حضرت زینب (س) آن پرورش یافته در مکتب علوی و فاطمی با جهاد تبیین و رسوا کردن یزیدیان همه ارزش‌ها را حفظ و به مسلمانان برگرداند و الگوی صبر و بصیرت و عزت و غیرت شد. 

حسینی‌نسب با اشاره به فرزندآوری و تربیت فرزند، اظهار داشت: یکی از درس‌هایی است که بانوان مسلمان ایرانی با الگو گرفتن از بانوی کربلا و با تربیت صحیح، فرزندانی منتظر پرور تحویل جامعه اسلامی دهند.

وی افزود: یکی از القاب حضرت زینب (س) لقب صدیقه است، این لقب به این خاطر به ایشان داده شد چون تمام حرکات و رفتار ایشان با درستی و راستی بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر