logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۹۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول ستاد نماز جمعه شهر قیدار:

نماز جمعه پایگاه مستحکم مسائل روز است

نماز-جمعه-پایگاه-مستحکم-مسائل-روز-است
مسئول ستاد نماز جمعه شهر قیدار گفت: نماز جمعه، پایگاه مستحکمی است که هم معارف و ارزش‌های دینی در آن بیان می‌شود و هم به مسائل روز شهر، استان، ایران و جهان پرداخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق مرتضی فیروزی اظهار کرد: نماز جمعه، پایگاه مستحکمی است که هم معارف و ارزش‌های دینی در آن بیان می‌شود و هم به مسائل روز شهر، استان، ایران و جهان پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه به برخی فعالیت‌های ستاد نماز جمعه شهر قیدار النبی (ع) اشاره کرد و گفت: جلسات مستمر ستاد با حضور برادران و خواهران به صورت مشترک در دفتر امام جمعه انجام شده و مصوباتی تصویب می‌شود.

مسئول ستاد نماز جمعه شهر قیدار ادامه داد: نظرسنجی سالانه از افراد شرکت کننده در نماز جمعه در جهت پیشبرد اهداف کلان، برگزاری مراسم سوگ و سرور و پذیرائی از نماز‌گزاران در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف، تهیه پلاکارد و آذین‌بندی داخل مصلی در مناسبت‌های مختلف و تهیه عکس از برنامه‌های نماز جمعه از دیگر اقدامات است.

وی اضافه کرد: تميز كردن اطراف محیط نماز جمعه توسط گروه خدماتی، تكريم نمازگزاران و خوش‌آمد گویی به آنان و نیز دادن پلاستیک جهت قرار‌دادن کفش، سرکشی از بیماران و خانواده های معظم شهدا، جمع‌آوری گزارشات هفتگی از عملکرد ستاد نماز جمعه در غالب جلسات ستاد، برنامه‌ریزی برای جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان جهت شركت در نماز جمعه از دیگر فعالیت‌های ستاد است.

فیروزی ادامه داد: تبلیغات به مناسبت‌های مختلف بر روی پارچه و دیوار‌نویسی در سطح شهر و چاپ بنر با احادیثی در مورد نماز جمعه و نصب آن در سطح شهر و ادارات مختلف به مناسبت پنجم مرداد‌ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نصب صندوق‌های انتقادات و پیشنهادات در محل برگزاری نماز جمعه، پیگیری مداوم جهت تجهیز مصلی خواهران و برادران، استفاده از قاریان و موذنان جوان در روز جمعه، خلاصه‌بندی خطبه‌های امام جمعه و درج در فضای مجازی نیز محقق می‌شود.

فیروزی ادامه داد: دعوت از مسئولان اجرایی شهرستان و منطقه جهت شرکت در جلسات ستاد نماز جمعه، تشکیل ستاد مشورتی امام جمعه، ستاد جوانان نماز جمعه و تعیین و ساماندهی رابطان نماز جمعه، انجام تبلیغات و ثبت نام جهت عضویت در ستاد نماز جمعه (برادردان و خواهران) و جذب جوانان و نخبگان علمی و فرهنگی در ستاد نماز جمعه از دیگر اقدامات است.

مسئول ستاد نماز جمعه شهر قیدار افزود: برنامه‌ریزی جهت حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه، بیان احکام شرعی بین دو خطبه هر هفته توسط یک روحانی و پاسخ به مسائل شرعی و رفع شبهات در محل نماز جمعه، ساماندهی انتظامات مصلی و خادمان جمعه جهت استقبال، پذیرایی، راهنمائی و خدمت‌گزاری نماز جمعه نیز محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتگوی جوانان با حضور امام جمعه، دعوت از سخنرانان برجسته کشوری و استانی و شهرستانی جهت ایراد سخنرانی پیش از خطبه، راه‌اندازی مهد آدینه جهت نگهداری کودکانی که والدین آن‌ها در نماز جمعه شرکت می‌کنند از دیگر اقدامات است.

مسئول ستاد نماز جمعه شهر قیدار افزود: دیدار با پیشکسوتان نماز جمعه، عیادت از بیماران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان، بیان برخی انتظارات از مسئولان اجرائی شهرستان برای پیشبرد اهداف نماز جمعه و تجلیل از از نهاد‎ها و ادارات و ارگان‌هائی که بیشترین همکاری را با ستاد نماز جمعه دارند نیز توسط ستاد نمازجعه قیدار انجام می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر