logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۹۴۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
شهردار خرمدره خبر داد:

احداث جایگاه جدید زباله‌های شهری در خرمدره

احداث-جایگاه-جدید-زباله‌های-شهری-در-خرمدره
شهردار خرمدره گفت: عملیات اجرایی خاک‌چال زباله شهرستان خرمدره با ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب در مرحله پایانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نبض سحر؛ امیرهوشنگ نوری‌آرا گفت: عملیات اجرایی خاک‌چال زباله (لندفیل) شهرستان خرمدره با ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب در مرحله پایانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه لندفیل یا خاک‌چال به گودال یا محلی گفته می‌شود که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می‌شوند، گفت با این روش از آلودگی‌های زیست محیطی کاملا جلوگیری می‌شود.

شهردار خرمدره اضافه کرد: شهرداری در راستای مدیریت پسماند‌ طی چند سال گذشته با احداث ترانشه که اکنون ظرفیت آن به طور کامل پر شده و در حال خاک پوشانی هست و با حفر لندفیل جدید که طی یک‌هفته آتی آماده‌ خواهد شد اقدام اساسی در جلوگیری از آلودگی‌‎های زیست محیطی برداشته است.

نوری‌آرا تاکید کرد: از‌ مهم‌ترین فواید مدیریت پسماند می‌توان به جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشتی و جلوگیری از تجمع حیوانات وحشی و جلوگیری از ضررهای آن‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه لندفیل جدید به ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب تقریبا‌ً دو سال جوابگوی زباله‌های شهری که ۴۵ تن روزانه از شهر جمع‌آوری می‌شود، خواهد بود،‌ گفت: در دنیای امروز به ویژه جوامع مدرن به طرف مدیریت تولید زباله کمتر از مبدا یعنی خانه هستیم که باید در این راستا فرهنگ‌سازی شود تا شاهد تولید کمتر زباله در شهر‌خرمدره باشیم.

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر