logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۹۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه در گفتگو با موج‌رسا:

قیام عاشورا مهم‌ترین رویداد تاریخ است

قیام-عاشورا-مهم‌ترین-رویداد-تاریخ-است
کارشناس حوزه علمیه گفت: قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام است که در سال 61 هجری قمر اتفاق افتاد.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه در روزگاری که ظلم و جور به اوج خود رسیده بود، حضرت زینب (س) به همراه امام حسین (ع) و همراهان با ویژگی‌هایی چون صبر، استقامت و توکل بر خدا، به میدان جهاد علیه ستم و سرکوبی بی‌حجاب راهی شدند اظهار کرد: آن‌ها با زبانی صادق و نبردی بی‌تردید، حقایق را بیان کردند و در برابر ظلم و فساد، مقاومت کردند.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) به عنوان مظهر شجاعت و عزت، پس از شهادت امام حسین (ع)، نقش بسیار مهمی در تبیین هدف اصلی انقلاب امام حسین (ع) داشت ابراز کرد: ایشان با سخنانی شجاعانه و بی‌تردید، در میان مردمان و ظالمان، حقیقت را آشکار ساخت.

کارشناس حوزه علمیه گفت: قیام سید الشهدا نمادی از ایمان، توکل بر خدا، عزت و استقامت برای تمامی آینده بود و اهل بیت (ع)، با ارزش‌ترین وجود در میدان جهاد علیه ظلم و برابری ایستادند.

 اسماعیلی ابراز کرد: حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا به همراه خانواده شهیدان به اسارت گرفته شدند و در مقابل حاکمان ظالم اهل بیت (ع) و امام زین العابدین (ع) ایستادند و با خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود، خیلی از مردم را به شناخت حق و راهنمایی آن‌ها دعوت کردند.  

وی با اشاره به اینکه وجود اهل بیت (ع) در راه تبیین و جهاد، نشان‌دهنده ارزش‌های بلند اخلاقی و دینی آن‌ها است. آن‌ها با پایبندی به اصول اخلاقی و دینی، به عنوان الگوهایی از شجاعت و صبر، نشان دادند که در راه حق و عدالت هر تلاشی را به جان می‌خرند اضافه کرد: این قصه‌ بزرگ، یادآور پایبندی به اصول اخلاقی و دینی در مقابل فساد و ستم است که همواره باید به یاد داشته شود.

کارشناس حوزه علمیه عنوان کرد: قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام است که در سال 61 هجری قمری اتفاق افتاده است.

 اسماعیلی ابراز کرد: در این رویداد، امام حسین بن علی (علیه‌السلام) به همراه یاران و خانواده‌اش در میدان کربلا به مبارزه با فرماندهی یزید بن معاویه برخاسته و در جریان مبارزه به شهادت رسیدند.

 وی تصریح کرد: امام حسین (علیه‌السلام) با این اقدام، علاوه بر دفاع فی‌سبیل‌الله و حفظ اصول دینی، پیامی از مقاومت در برابر ستم و ظلم فراهم آورد. این قیام به‌ویژه با شهادت امام حسین و یارانش، نمادی از ایستادگی برای حقیقت و عدالت شد.

 کارشناس حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها)، دختر امام علی (علیه‌السلام) و خواهر امام حسین (علیه‌السلام)، پس از واقعه کربلا نقش بسیار مهمی در ترویج ارزش‌های قیام و انتقال پیام آن به مردم داشت. او به‌صورت عام و خصوصی با سخنانی شجاعانه و مبارزه‌آمیز، تلاش کرد تا حقیقت درباره واقعه کربلا و جریانات پس از آن را به نمایش بگذارد.

 اسماعیلی گفت: امام حسین (ع) بعد از شهادت در واقعه عاشورا پرچم اسلام و هدف اصلی قیام را بر دستان پر توان حضرت زینب (س) سپرد.   

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر