logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۹۴۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

امور اجرایی جامعه از شئون ولایت‌فقیه است

امور-اجرایی-جامعه-از-شئون-ولایت‌فقیه-است
امام جمعه سلطانیه گفت: امور اجرایی جامعه از شئون ولایت‌فقیه است و رئیس‌جمهور در جایگاه ریاست قوه‌ مجریه، تصمیماتی گرفته و اقداماتی انجام می‌دهد که جزء شئون ولایت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و تبیین چرایی تنفیذ و با بیان اینکه امور اجرایی جامعه از شئون‌ولایت است، گفت: ولی‌فقیه با تنفیذ ریاست جمهوری، در امور اجرایی به رئیس جمهور نیابت می‌دهد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران میان «انتخاب مردم» و «انتصاب ولی‌فقیه» به طرز زیبایی جمع شده و مقام معظم رهبری همان کسی را  که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی وی از طریق انتخابات و رأی مردم احراز شد را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اولین وظیفه رئیس جمهور منتخب معرفی وزراء به مجلس است، گفت: رئیس جمهور منتخب باید با رعایت معیار میدان فرهنگ و اقتصاد را به افراد امین، صادق، متدین، با ایمان، کارآمد، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی، امیدوار به آینده، دارای افق مثبت، پاک‌دست، دارای نگرش ملی و بدون وابستگی جناحی و نداشتن سوء سابقه بسپارد. 

وی ادامه داد: بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در حالی آغاز به کار می‌کند که برافراشتن پرچم روسیه همچون دوره گذشته به‌ دلیل جنگ علیه اوکراین در المپیک ممنوع است ولی رژیم صهیونیستی علی‌رغم نسل‌کشی در غزه با ۸۸ ورزشکار عازم المپیک می‌شود.

حسینی‌نسب با اشاره به کمیته المپیک عنوان کرد: کمیته المپیک شریک جرم صهیونیست‌ها است چراکه هم ورزشکاران شهید جزو شهدای جنایات رژیم صهیونیستی هستند و ورزشگاه‌ها هم توسط رژیم جنایتکار به بازداشتگاه تبدیل شده است و کمیته المپیک با این اقدام دچار تبعیض شده است. 

وی با گرامیداشت پنجم مرداد «روز نماز جمعه» تصریح کرد: نماز جمعه از لحاظ عبادی یک عبادت بی‌نظیر است که «ذکر الله» و «حضور مردمی» را در خود جمع کرده و عبادتی است که خاصیت استینافی و از نو شروع کردن را دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر