logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۹۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دولت چهاردهم در معرض آزمون بزرگ است

دولت-چهاردهم-در-معرض-آزمون-بزرگ-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هر دو در معرض آزمون بزرگی قرار دارند گفت: بهترین راهکار این است هر دو منویات رهبری را محقق و انتظارات مردم را نیز برآورده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت نسبی خوب مردم به ویژه دور دوم این رخداد ملی گفت: طی هفته گذشته رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس فرامین مهمی را بیان کردند که لزوم توجه مجلسی‌ها و دولت چهاردهم به آن ضروری است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه رهبری در فرامین خود فرمودند آخرین امتحان، امتحان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است اظهار داشت: ایشان در این خصوص اعلام کردند که دولت کابینه خود را برای معرفی و رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در واقع حجت را تمام کردند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم در معرفی کابینه خود بر معیارهای مد نظر رهبری توجه جدی داشته باشد ادامه داد: امیدواریم با آزمون حال حاضر کابینه دولت تحقق منافع ملی را به دنبال داشته و همچنین اندیشه‌های رهبری نیز مبنی بر معرفی کابینه‌ای همتراز جمهوری اسلامی محقق یابد و موجب رضایت مردم و ایشان شود.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه‌ برکات فراوانی دارد اظهار داشت: یکی از این برکات شکست طاغوت و شکل گیری جمهوری اسلامی نماز جمعه است.

خاتمی با بیان اینکه اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد گفت: ایشان نیمی از عمر خود را در زندان‌ سپری کردند و وی اولین نماز جمعه را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه اسلام نیز توسط پیامبر اکرم (ص) برپا شد اضافه کرد: بالاترین ذکر و عبادت نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می دهد.

امام جمعه زنجان به ۶ مرداد روز فرهنگ عمومی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد باید نیروهای توانمند ماهر و دانشمند را تربیت کند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر