logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۹۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

سهم زنجان در عملیات مرصاد ۲۵ شهید بود

سهم-زنجان-در-عملیات-مرصاد-۲۵-شهید-بود
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان با دو گردان در عملیات مرصاد حضور داشت و در این راستا ۲۵ شهید تقدیم انقلاب کرد، گفت: رزمندگان استان زنجان جانانه با منافقان مقابله کردند.

سید‌شمس‌ الدین موسوی امروز در گفتگو با خبرنگار «موج‌رسا»، به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اشاره کرد و عنوان داشت: عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) برای مقابله با حرکت منافقان و ضد انقلاب انجام شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه منافقان در آن زمان بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم عادی، نظامیان و مخالفان خود را با بهانه‌های مختلف شهید کردند و به این استراتژی رسیدند که باید به جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی انجام دهند، تصریح کرد: طراحی و اجرای عملیات مرصاد برای مقابله با عملیات فروغ جاویدان منافقان بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: ۶ روز پس از اینکه قطعنامه ۵۹۸ تصویب شد عراق از سمت جنوب به کشور ایران حمله مجدد را آغاز کرد که با مقابله رزمندگان جمهوری اسلامی ایران مواجه و با شکست مجبور به عقب‌نشینی شدند.

موسوی با اشاره به اینکه منافقان در استراتژی خودشان به این نتیجه رسیده‌ بودند که جمهوری اسلامی زمانی صلح را می‌پذیرد که از نظر سیاسی و اقتصادی کاملا در بن‌بست قرار بگیرد، افزود: منافقان با پشتیبانی عراق شخص صدام نیروهای خودشان را از سراسر دنیا با شعار اینکه می‌خواهیم به تهران برسیم فراخوان کردند.

وی با بیان اینکه منافقان این ادعا را داشتند کسی می‌تواند علیه جمهوری اسلامی ایران حرکت نظامی انجام دهد که ابرقدرت باشد و در این راستا خودشان را ابرقدرت می‌دانستند، خاطرنشان ساخت: کشور عراق کشوری بود که با پشتیبانی دنیا نتوانسته بود یک وجب از خاک ایران را بگیرد، گروه منافقان با این توهم با پشتیبانی این کشور اقدام به حمله نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با عملیات‌های زمینی سپاه پاسداران و پشتیبانی هوایی ارتش با این اشرار از سه محور چازبر، جاده فلاجه و پل دختر وارد جنگ شدند، عنوان کرد: رزمندگان انقلاب توانستند نیروهای ضدانقلاب را تا پشت نوار مرزی به عقب برانند.

موسوی با بیان اینکه نیروهای انقلاب توانستند تلفات اساسی از گروهک ضد انقلاب بگیرند که در این راستا بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از منافقان در این عملیات کشته شدند و ادوات زیادی اعم از تانک، نفربر و خمپاره انداز غنیمت گرفته شد، تصریح کرد: تعدادی از تجهیزات پیشرفته الکترونیک و مخابراتی به همراه مقادیر زیادی اسناد درون سازمانی ارزشمندی به دست جمهوری اسلامی ایران افتاد که بعداً توانستند رمز گشایی کنند و ضربات جبران‌ناپذیری به این گروه منحوس وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان با دو گردان در عملیات مرصاد حضور داشت و در این راستا ۲۵ شهید تقدیم انقلاب کرد، افزود: رزمندگان استان زنجان جانانه با منافقان مقابله کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه رزمندگان ابهر و خرمدره نقش جدی و اساسی در مقابله با ضد انقلاب در عملیات مرصاد داشتند، یادآور شد: شهیدان روح‌الله شکوری، حسن رضا فیروزی و جواد مددیان از فرماندهان مقطع عملیات‌ها بودند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر