logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۹۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

صدا و سیما پرنفوذترین رسانه فرهنگی است

صدا-و-سیما-پرنفوذترین-رسانه-فرهنگی-است
امام جمعه قیدار گفت: صدا و سیما جایگاه خطیری در شکل‌دهی به افکار عمومی از بسیاری جنبه‌ها دارد و قدرتمندترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه خبری و نهادآموزشی و فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قیدار، گفت: کار دولت چهاردهم با تنفیذ رهبر حکیم انقلاب در هفت مرداد و تحلیف در مجلس شورای اسلامی در 9 مرداد عملا شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اولین مواجهه مجلس و دولت در روزهای آینده رقم خواهد خورد؛ قرار است رئیس جمهور طبق قانون اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کند و از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرد و این در واقع اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر انقلاب و انتظارات مردم است.

امام جمعه قیدار به حمله انصارالله یمن به تلاویو اشاره کرد و گفت: حمله انصارالله به تلاویو چنان دردناک بود که رسانه‌های عبری و غربی هم به آن اعتراف کردند و رسانه‌های صهیونیستی شوک وارده به این رژیم در پی اولین حمله به تلاویو را انعکاس داده و این اتفاق را شبیه به شوکی دانستند که هفت اکتبر ۲۰۲۳ با عملیات طوفان‌الاقصی به آن وارد شد.

وی اضافه کرد: نماز جمعه نمودى از حاکمیت و اقتدار مسلمانان، نمایش سیاسى امت اسلامى، مایه امیدوارى دوستان و ناامیدى دشمنان است و به این جهت منافقان در صدر اسلام علاوه بر کار‌شکنی‌ها و تبلیغاتى که براى فروپاشى و از هم گسستن نماز جمعه انجام مى‌دادند، از حضور در نماز جمعه خوددارى مى‌کردند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شیخ شهاب‌الدین سهروردی معروف به شیخ اشراق فیلسوف نام‌دار جهان اسلام از اهل شهر سهرورد شهرستان خدابنده بود که مکتب فلسفی اشراق را بنیان‌گذاری کرد.

وی افزود: شیخ اشراق فیلسوفی بود که نظرات او در جا‌معه اسلامی طنین‌انداز بود و بزرگان بسیاری مانند خواجه نصیر طوسی را تربیت کرد و یکی از ویژگی‌های سهروردی این بود که در بیان حقایق شجاعت داشت و عقل را تنها مرجع برای درک حقائق نمی‌دانست بلکه معتقد بود بسیاری از حقایق از طریق تزکیه نفس و دل کشف می‌شود.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: صدا و سیما جایگاه خطیری در شکل‌دهی به افکار عمومی از بسیاری جنبه‌ها دارد و قدرتمندترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه خبری و نهادآموزشی و فرهنگی است.

وی افزود: صدا و سیما علی‌رغم همه کمبود‌هائی که دارد برای اهداف والای رسانه‌ای در تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و بصیرت‌دهی به مردم در فتنه‌ها و بزنگاه‌های تاریخی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر