logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۹۴۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

مجلس از تراکم قوانین دوری کند

مجلس-از-تراکم-قوانین-دوری-کند-
امام جمعه ایجرودگفت: مجلس با ریل‌گذاری، می‌تواند بسترساز کارآمدی دولت باشد. مجلس باید قانون‌گذاریِ مبتنی بر کارِ کارشناسی و صریح و روشن داشته باشد و از تراکم قوانین دوری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد زرینه درخطبه‌های این هفته نماز جمعه ایجرود، به نقش قانون‌گذاری در کارآمدی نظام اشاره کرده و گفت: مجلس با ریل‌گذاری، می‌تواند بسترساز کارآمدی دولت باشد. مجلس باید قانون‌گذاریِ مبتنی بر کارِ کارشناسی و صریح و روشن داشته باشد و از تراکم قوانین دوری کند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به موضوع مهم تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این اتفاق در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به رئیس جمهور برای ریاست قوه مجریه است. تصمیمات و اقدامات رئیس جمهور در جایگاه ریاست قوه مجریه به لحاظ ماهوی اموری نیابت‌پذیر بوده و نیازمند اذن سابق یا اجازه لاحق ولی امر مسلمین است و بدون آن اعتبار حقوقی نخواهد داشت.

امام جمعه ایجرود در ادامه به موضوع انتخاب مردم و انتصاب ولی فقیه اشاره کرده و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر جامعه همان کسی را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی وی قبلاً از طریق انتخابات احراز شده است، بنابراین رئیس جمهور منتخبِ مورد تایید ولی امر مسلمین از مشروعیت دینی و سیاسی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به پنجم مرداد؛ سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و روز نماز جمعه، با تقدیر از فعالان نهاد نماز جمعه ایجرود افزود: نماز جمعه، نماز وحدت و همدلی، محل قرار هفتگی عاشقان خدا، مرکز و سنگر حفظ دین و محل جذب و رشد است.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره به گذشت ۳۰۰ روز از حملات اسرائیل به غزه گفت: این رژیم نامشروع به پست‌ترین و منفورترین دولت دنیا تبدیل شده و مورد فشار بین‌الملل قرار گرفته است. مقامات المپیک بدانند این بازی‌ها با حضور اسرائیل به شرمساری جهانی رژیم غاصب صهیونیستی و آن‌ها ختم خواهد شد.

وی فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) را تسلیت گفته و افزود: از مقاطع مهم تاریخ حماسه حسینی، مقطع جهاد تبیین حضرت زین‌العابدین(ع) است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر