logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۹۴۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

نماز جمعه نمایش ارکان واقعی اسلام است

نماز-جمعه-نمایش-ارکان-واقعی-اسلام-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه نماز جمعه ارکان واقعی اسلام را به نمایش می‌گذارد گفت: نماز جمعه نتیجه خون پاک شهیدان و تجلی اسلام اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم، نماز جمعه نتیجه خون پاک شهدا و تجلی اسلام اجتماعی، پشتوانه استمرار حاکمیت حق، تقویت کننده جبهه حق و عدالت، تبلور پیوند جمهوریت و اسلامیت، معنا بخش به معنویت در جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید

 وی عنوان کرد: نماز جمعه هر هفت روز یک بار ارکان واقعی اقتدار اسلام را به نمایش می‌گذارد.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه اولین مواجه مجلس و دولت در روزهای آتی رقم خواهد خورد گفت: آن رای اعتماد به کابینه است و این در واقع آزمون اولین آزمون است.

وی گریزی به شاخص‌های اعلامی مقام معظم رهبری درباره رست جمهوری زد و عنوان کرد: شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری معین فرموده از قبیل امین و صادق و متدین بودن و معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی، کارآمد و سایر شاخص‌های بیان شده محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امضای حکم رئیس جمهور منتخب را در ردیف وظایف و اختیارات مقام رهبری قرار داده است افزود: در جمهوری اسلامی ایران میان انتخاب مردم و انتصاب ولی فقیه به طرز زیبایی جمع شده و مقام رهبری همان کسی را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند که مردم انتخاب کرده‌اند.

وی یادآور شد: حمله انصارالله یمن به عمق سرزمین‌های اشغالی از یک طرف باعث شد که ضعف دفاعی این رژیم اثبات شود و از طرف دیگر موجی از وحشت را در سرزمین‌های اشغالی حاکم کند.

امام جمعه ماهنشان خاطرنشان کرد: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی را رژیمی اشغالگر خوانده و خواستار پایان فوری شهرک‌سازی در اراضی اشغالی شده این حکم نتایج متعددی دارد.

وی در رابطه با سالروز عملیات مرصاد اهمیت آن تصریح کرد: سالروز عملیات مرصاد فرصتی است تا با درس‌ها و عبرت‌های جریان نفاق در انقلاب اسلامی پرداخته شود.

 علی‌اکبری گریزی به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زد و گفت: برکاتی که تلاش‌های این عزیزان بر جامعه و مخصوصاً نسل جوان و در حوزه کار و تخصص انجام می‌دهند بسیار مشهود می‌باشد

وی با تاکید بر اینکه مجموعه‌ رویدادهای علمی و فرهنگی که در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها انجام می‌شود گفت: اما در شهرستان ماهنشان به خاطر سوء مدیریت بعضی از نهاد‌های شهرستانی و بی‌توجهی و خودخواهی بعضی از مدیران استانی بی‌بهره مانده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر