logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۹۴۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

آغاز به کار دولت آزمون بزرگی است

آغاز-به-کار-دولت-آزمون-بزرگی-است
امام جمعه خرمدره گفت: آغاز به کار دولت و مجلس، آزمون بزرگی است که با التزام جدی به تذکرات رهبر معظم انقلاب می‌توانند سربلند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی فقیه؛ یکی از ارکان حاکمیت اسلامی و وجه امتیاز مردم‌سالاری دینی با دموکراسی غربی است اظهار کرد: هیچ کس بدون اذن خداوند، حق حکومت بر دیگری ندارد. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ولی فقیه از جانب امام معصوم ولایت مطلقه در جمیع شئون حاکمیت دارد ابراز کرد: در جهت مشروعیت دادن الهی به اعمال حاکمیت رئیس جمهور منتخب مردم، ولی فقیه حکم وی را تنفیذ و او را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند. 

امام جمعه خرمدره گفت: رئیس جمهور در جایگاه وکیل ولی فقیه و رهبری جامعه اسلامی قرار دارد و بر همین اساس، رهبری حق عزل رئیس جمهور را دارد. 

زاهدی‌پور اضافه کرد: آغاز به کار دولت و مجلس، آزمون بزرگی است که با التزام جدی به تذکرات رهبر معظم انقلاب می‌توانند سربلند شوند. 

وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای مدظله فرمودند؛ مجلس با ریل‌گذاری و قانون‌گذاری مناسب و نظارت مستمر و توجه جدی به اولویت‌ها می‌تواند مسیر موفقیت را برای دولت هموار سازد ابراز کرد: دولت باید ضمن توجه به اولویت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب و ارائه لایحه‌های اجرایی دقیق، در مسیر خدمت به مردم و نظام اسلامی قرار گیرد. 

امام جمعه خرمدره عنوان کرد: چاشنی اصلی اقدام دولت و مجلس، وحدت و همدلی است که البته این همدلی به معنای مماشات و مسامحه در اجرای قانون نخواهد بود. 

زاهدی‌پور اضافه کرد: نقطه آغاز فعالیت دولت و مجلس، تشکیل هیات دولتی انقلابی و توانمند است که با رعایت اصول و شاخص‌های انقلاب اسلامی و شاخص‌های تأکیدی رهبر معظم انقلاب، امکان‌پذیر است. 

وی تاکید کرد: با تبیین شرایط و شاخص‌های انتخاب وزرا همانطور که رهبری فرمودند؛ وزرای پیشنهادی باید، امین، صادق، متدین، از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی، مؤمن، امیدوار به آینده، مشهور به پاکدستی و صداقت، نداشتن سوء سابقه، دارای نگرش ملی و کارآمدی از جمله شاخص‌هایی است که باید به صورت دقیق متوجه دولت و مجلس قرار گیرد. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه با تبیین دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مورد قانون اقدام راهبری مجلس دولت دوازدهم برجام را یک طرفه اجرا کرد؛ بسیاری از تأسیسات به تعطیلی و حتی نابودی کشانده شد اذعان کرد: طرف مقابل چه آمریکا و چه سایر اعضای پنج به اضافه یک هیچ اقدامی نکردند؛ با آمدن ترامپ آمریکا رسماً از برجام خارج شد.

زاهدی‌پور با بیان اینکه مجلس یازدهم در اقدامی انقلابی، قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد که به موجب آن در یک بازه زمانی مشخص، اقدامات لازم برای تقویت صنعت هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور انجام می‌شد عنوان کرد: تأیید مطلق و بی‌قید و شرط رهبری از این قانون نشان از همسویی این قانون با منافع و مصالح کشور بوده و جای تأسف است که برخی‌ها این قانون جامع و انقلابی را بدترین قانون معرفی کردند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر