logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۹۴۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان خبر داد:

برگزاری سنت شکرگزاری برداشت گندم در ماهنشان

برگزاری-سنت-شکرگزاری-برداشت-گندم-در-ماهنشان
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان گفت: طبق سنت هر ساله آیین شکرگزاری برداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات در شهرستان ماهنشان برگزار خواهد شد.

معصومه ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: طبق سنت هر ساله آئین شکرگزاری برداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات در شهرستان ماهنشان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: جشن گندم یکی از جشن‌های باستانی ایران است که در تیر ماه و همزمان با آغاز فصل برداشت گندم برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان با بیان اینکه از گذشته‌های دور یکی از رسوم مردم ایران این بوده است که به شکرانه برداشت محصول کشاورزی که در طول سال کشت می‌شود، جشن‌هایی را برگزار می‌کنند گفت: جشن گندم نیز یکی از این مراسم‌های سنتی دیرینه است.

ملکی عنوان کرد: در این آئین رئیس و اعضای شورای زکات استان و شهرستان با حضور در مزرعه برداشت گندم ضمن عرض خداقوت به کشاورزان در مزارع بخش انگوران و ماهنشان حضور خواهند داشت. وی با اشاره به اینکه این مراسم در هفته پیش‌رو و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی و عنایات ائمه جمعه شهرستان برگزار خواهد شد. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان ضمن قدردانی از سخاوت مردم نوع‌دوست شهرستان ماهنشان در توجه به پرداخت زکات مستحبی و واجب اظهار داشت: زکات فرصت مناسبی در جهت رفع نیاز محرومان در بخش‌های جهیزیه، تامین کمک هزینه بیماران، مسکن و امور آموزشی و فرهنگی است.

وی گفت: مردم این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

ملکی با بیان اینکه ۹۵ درصد زکات صرف امور محرومان و مابقی صرف امور عام‌المنفعه می‌شود افزود: سال گذشته نیز مردم خیر و نیکوکار این شهرستان ۱۹ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر