logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۹۴۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان مطرح کرد:

تصویرسازی غلط هدف‌ دشمنان در جنگ روایت‌ها

تصویرسازی-غلط-هدف‌-دشمنان-در-جنگ-روایت‌ها-
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تصویرسازی غلط هدف‌ دشمنان در جنگ روایت‌ها است، گفت: هدف دشمن این بود که این پیروزی را امر الهی معرفی کند و امام و یاران غیور را طغیانگرِ نسبت به حکومت به ظاهر دینی یزید ملعون جلوه دهند.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه هر واقعه‌ای که به وقوع می‌پیوندد از خود این واقعه مهم‌تر آثار و خروجی آن است و این خروجی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه فرد یا افرادی آن واقعه را از چرایی و چیستی تا آثار آن را به دیگران بیان کنند اظهار کرد: در این میان هر چه قدر اتفاق و حادثه مهم باشد روشنگری آن هم مهم خواهد بود و اگر این تبیین و آگاه‌سازی نباشد گذر زمان آن را به فراموشی خواهد سپرد و واقعه عظیم کربلا هم که در سال ۶۱ هجری در صحرای کربلا اتفاق افتاد از این قاعده استثنا نیست.

بیشتر بخوانید

وی گفت: دلیل این قیام از پیدایش تا چگونگی آن و آثار درس‌ها، پیامدها و عبرت‌های آن بسته به روایتگری و روشنگری آن واقعه پس از اتمام حادثه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش بود که توسط بازماندگان از کاروان کربلا انجام گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: هدف دشمن هم این بود که این پیروزی را امر الهی معرفی کند و امام و یاران غیور را طغیانگرِ نسبت به حکومت به ظاهر دینی یزید ملعون جلوه دهند و در واقع تصویرسازی غلط هدف‌ دشمنان در جنگ روایت‌ها است.

ناصر ابراز کرد: اما تقدیر الهی این بود که این نور خاموش نشود و جریانی که شهادت سیدالشهدا و یارانش برای آزادگان عالم و آزاد مردان همه تاریخ و همچنین ظالم ستیزان و حق‌طلبان ایجاد کرد تا قیام منتقم خون پاک شهدای کربلا باقی و جریان‌ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه پس از شهادت امام و یاران با وفایش حضرت زینب و زین‌العابدین علی بن حسین (ع) به همراه سایر زنان و کودکان باقی مانده از شهدای کربلا توانستند پیام و فریاد آزاد خواهی حسین (ع) را به گوش همه عالم برسانند حضرت زینب کبری (س) خطبه‌های آتشین خود ظلم‌های یزیدیان را افشا و ظالمان را شکست داد افزود: اهل بیت امام حسین (ع) آگاهی لازم را داشتند تا تصویرسازی غلط از جانب دشمنان صورت نگیرد و از طرفی نام و یاد امام حسین (ع) برای آیندگان معرفی و روشنگری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: به تعبیر دیگر کار امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها و سایر بازماندگان شهدای کربلا مثل کلثوم، رباب و سکینه و .... کمتر از شهادت امام حسین علیه السلام نبود که به قول شاعر کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

ناصر گفت: امام سجاد علیه‌السلام بعد از شهادت پدر بزرگوارش مخصوصأ وضعیت خفقان دوران امامتش به وسیله دعا و ذکر معارف بلند دینی و معرفتی را به مردم معرفی کرد و همچنین با گریه بر شهدای کربلا که به اندک بهانه‌ای وصل بود مظلومیت ایشان را بیان کرده و ظلم ظالمان عصر خود و پدرش را افشا کرد.

وی عنوان کرد: اگر دنبال الگویی برای مجاهدن به ویژه جهاد تبیین هستیم چه شخصیتی والاتر از امام زین‌العابدین علیه‌ السلام که امروز هم ما به عینه مشاهده می‌کنیم که هر زمان در مورد نظام انقلاب اسلامی و حکومت ایران از ایجاد تا پیروزی و از پیروزی تا استمرار آن در روایتگری و تبیین آن به ویژه برای نسل نوجوان و جوان کوتاهی کردیم از جانب دشمن لطمه خورده‌ایم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: اگر روایتگری اول به دست دشمنان سپرده می‌شد در تحریف و ضربه زدن به این نظام موفق می‌شدند که در برهه‌هایی از تاریخ انقلاب همین‌ طور هم شده است چراکه تصویر‌سازی غلط هدف‌ اصلی دشمنان در جنگ روایت‌ها است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر