logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۹۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیته امداد امام خمینی خدابنده خبر داد:

پرداخت تسهیلات اشتغال در خدابنده

پرداخت-تسهیلات-اشتغال-در-خدابنده
رئیس کمیته امداد امام خمینی خدابنده گفت: در شهرستان خدابنده 15 میلیارد و 200 میلیون ریال از طریق امدادی و 223 میلیارد و 570 میلیون ریال از طریق بانکی به مددجویان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، رضا محمدی اشاره‌ای به عملکرد نهاد مقدس کمیته امداد کرد و گفت: پایان دادن به فقر، یکی از اهداف اصلی توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش در قرن اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اهمیت بحث نوآوری برای محرومیت‌زدایی سبب شده که اجتماعات جهانی با هدف ایجاد تغییرات در جامعه هدف خود به سمت حمایت از فعالیت‌های کار‌آفرینی نوآورانه روی آورند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی نیز در راستای سیاست‌‎‎‌های توانمندسازی در ابعاد اقتصادی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را آغاز کرده است.

وی اذعان کرد: پژوهش‌های حاضر سعی دارد با آسیب‌شناسی مجموعه اقدامات صورت گرفته در کمیته امداد در راستای توسعه مشاغل دانش بنیان در جامعه مددجو، به بررسی و آسیب‌شناسی سیاست‌های موجود در بدنه کمیته امداد پرداخته و در نهایت به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی برای توسعه مشاغل نوین و نوآورانه در قشر محروم جامعه بپردازد.

محمدی با بیان اینکه این چالش‌ها در دو بخش اصلی ساختاری و اقتصادی دسته‌بندی شده‌اند اضافه کرد: به طور کلی موارد نظیر تامین مالی ناکافی و نداشتن تضامین بانکی مورد نیاز در جهت گرفتن تسهیلات، مهم‌ترین چالش‌‎های توسعه مشاغل نوآورانه و ارائه نشدن آموزش‌های لازم مرتبط با نیازها است.

وی خاطرنشان کرد: اما می‌توان گفت در طول این مدت کمیته امداد توانسته بسیاری از مشکلات پیش‌روی را با تعامل و مشارکت مردم نو‌دوست و هم چنین همراهی مسئولان از برهه این چالش‌ها سپری کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خدابنده در ادامه گریزی به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته این اداره در سطح شهرستان مابین سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ زد و گفت: در سال ۱۴۰۱ کمک معیشت پرداختی بیش از 317 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: 42 میلیارد و 801 میلیون ریال برای کمک به امر ازدواج 15 میلیارد و 490 میلیون ریال برای پرداخت وام کارگشایی و 580 میلیون ریال وام کمک هزینه خدمات درمان پرداخت شده است.

محمدی ادامه داد: وام ودیعه مسکن 3 میلیارد و 300 میلیون ریال و تسهیلات احداث مسکن 2 میلیارد ریال و تسهیلات تعمیر مسکن 5 میلیارد ریال و تسهیلات اشتغال مددجویان 15 میلیارد و 200 میلیون ریال از طریق امدادی و 223 میلیارد و 570 میلیون ریال از طریق بانکی و تسهیلات شهریه دانشجویان به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون ریال انجام شده است.

وی به خدمات ارائه شده در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: کمک معیشت پرداختی 415 میلیارد و 386 میلیون ریال و کمک به امر ازدواج 25 میلیارد و 255 میلیون ریال و پرداخت وام کارگشایی 23 میلیارد و 900 میلیون ریال محقق شده است.

محمدی ادامه داد: وام کمک هزینه خدمات درمان 605 میلیون ریال و تسهیلات احداث مسکن 13 میلیارد و 150 میلیون ریال و تسهیلات تعمیر مسکن 75 میلیارد و 164 میلیون ریال و تسهیلات اشتغال مددجویان 18 میلیارد و 600 میلیون ریال و 429 میلیارد و 820 میلیون ریال و تسهیلات شهریه دانشجویان  2 میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر