logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۹۴۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی خرید گندم در خدابنده

-افزایش-۲۰-درصدی-خرید-گندم-در-خدابنده
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده ضمن اشاره به وضعیت مناسب گندم در شهرستان در سال جاری از افزایش ۲۰ درصدی تولید و خرید نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، اسماعیل کرمی‌زرندی اظهار کرد: تشکل‌های تعاون‌‎های تحت پوشش اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده که نقش مؤثر و کلیدی را در اقتصاد کشاورزی استان دارا هستند، امسال نیز رسالت خدمت‌گزاری به روستائیان و کشاورزان را در خرید و جمع‌آوری محصولات کشاورزی به خوبی به انجام می‌رسانند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از ابتدای آغاز خرید گندم در 13 مرکز خرید و سیلوهای شبکه تعاون روستایی شهرستان خدابنده تا دوم مرداد مقدار ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده اظهار داشت: علاوه بر گندم محصولات کلزا و گلرنگ و کاملینا و جو هم بصورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری می‌شود.

کرمی‌‎زرندی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت مناسب گندم در شهرستان در سال جاری از افزایش ۲۰ درصدی تولید و خرید نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از نیمی از کل گندم شهرستان توسط شبکه بزرگ تعاونی‌های روستایی و تولید روستایی خریداری می‌شود که این موضوع نشان از اعتماد بهره‌برداران بخش کشاورزی و اعضا به تشکل‌های تعاونی روستایی است.

وی همچنین اظهار داشت: این تشکل‌ها مهم‌ترین ظرفیت برای تحول در اقتصاد کشاورزی هستند که بصورت مویرگی در اقصی نقاط شهرستان با پراکنش مناسب در پشتیبانی از تولید و تکمیل زنجیره ارزش در خدمت کشاورزان هستند.

وی افزود: به منظور رصد و کنترل دستورالعمل خرید کیفی گندم اکیپ‌ها و تیم‌های نظارتی استان و شهرستان بصورت مستمر مراکز خرید تعاونی‌های روستایی  را مورد پایش قرار می‌دهند و عملیات خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت گندم ادامه دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر