logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۹۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

رشد ۵۷ درصدی کلاهبرداری سایبری در زنجان

رشد-۵۷-درصدی-کلاهبرداری-سایبری-در-زنجان
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: کلاهبرداری سایبری نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است و همشهریان دقت لازم را داشته باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه آمار کلاهبرداری‌های سایبری در استان ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته افزايشی داشته است اظهار کرد: در حال حاضر کلاهبرداری‌هایی که بیشتر در فضای مجازی شایع شده موضوع یارانه معیشتی پزشکیان است که در قالب پیامک به مخاطبین ارسال و حاوی لینک آلوده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه زمانی که فرد از روی کنجکاوی وارد لینک آلوده ارسال شده می‌شود در واقع این دسترسی را به کلاهبردار می‌دهد تا از حساب‌های بانکی سوء استفاده کند ابراز کرد: هر پیامک مبنی بر بسته‌های معیشتی که ارسال می‌شوند لینک آلوده است و باز گردن لینک‌ها دسترسی کامل کلاهبردار را به حساب شخصی فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرمانداری انتظامی استان زنجان عنوان کرد: پیامک یارانه معیشتی پزشکیان حاوی لینک آلوده است و همشهریان دقت لازم داشته باشند.

وی بیان کرد: در سایت‌هایی از قبیل دیوار، شیپور، اجاره مسکن به صورت فصلی کلاهبرداری صورت می‌گیرد و کلاهبردار با قرار دادن مبلغ کرایه کم باعث جلب مشتری شده و فرد با واریز بیانه در دام کلاهبرداران اسیر می‌شود.

موسوی گفت: با پیش‌رو داشتن برنامه پیاده‌روی اربعین کلاهبرداری‌هایی مانند سفر رایگان به کربلا و مشابه این موارد بیشتر می‌شود و مردم باید دقت و هوشیار باشند تا در دام کلاهبرداری گرفتار نشوند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر