logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۹۴۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر:

سوزاندن زباله‌ها در ابهر ممنوع است

سوزاندن-زباله‌ها-در-ابهر-ممنوع-است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: سوزاندن زباله‌ها توسط هر شخص حقیقی و حقوقی به دلایل ایجاد مشکلات زیست‌محیطی ممنوع است.

 سیدرضا مدنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: جمع­‌آوری و حمل پسماند یکی از وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود‌.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به وظایف شهرداری گفت: اداره مديريت پسماند شهرداری فعاليت‌های خود هفت مرحله توليد زباله در منازل، ذخيره در محل، تفکیک، جمع‌آوری، حمل و نقل، بازيافت و دفع نهایی را پوشش می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر با بیان اینکه مرحله تفكیک پسماندها در مبدأ از مهم‌ترين مراحل اين طرح است، گفت: زيرا هم در كاهش نرخ توليد زباله اثر مستقيم دارد و هم موجب مشاركت شهروندان در سيستم مديريت پسماند مي‌شود. همچنين اين امر می‌تواند موجب درآمدزدایی در سيستم مديريت پسماند شود.

 وی با بیان اینکه پسماند‌ها یا زباله‌ها از مهم‌ترین منابع آلودگی‌های محیط زیست هستند، گفت: این پسماندها نیازمند مدیریت اعم از جمع‌آوری، انتقال، دفع بهداشتی و بازیافت هستند.

مدنی با تأکید بر اینکه مدیریت اصولی انواع پسماند‌ها بر اساس قوانین و مقررات محیط زیست الزامی است، گفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماند‌های عادی و خانگی در شهر‌ها بر عهده شهرداری‌ها و در روستا‌ها بر عهده دهیاری‌ها است و مدیریت پسماند‌های پزشکی و عفونی و همچنین پسماند‌های صنعتی بر عهده تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به سوزاندن پسماند‌های خانگی در برخی مکان‌های شهر ابهر گفت: هر گونه سوزاندن پسماند‌ها اعم از خانگی و صنعتی بر اساس قانون مدیریت پسماند و قانون هوای پاک ممنوع و غیر قانونی است و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان بر اساس وظیفه نظارتی خود نظارت لازم را به‌عمل آورده و چنانچه پس از اخطاریه‌های صادر شده، پسماند‌سوزی ادامه و یا تکرار شود پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر تأکید کرد: سوزاندن پسماند‌ها موجب انتشار گاز‌های آلاینده خطرناک در محیط و تهدید بهداشت عمومی است.

وی گفت: دفن اصولی پسماند‌ها و بازیافت از راهکار‌های اساسی مدیریت پسماند‌های عادی و خانگی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر